Ja, eindelijk heb ik dan de keuze gemaakt voor het merk regendeken maar...........zal ik er een nemen met of zonder fleecevoering? Het is de bedoeling dat mijn haflinger hem opkrijgt zodra het te warm is voor de medium Amigo, en dan moet hij eigenlijk op kunnen blijven tot het warm genoeg is om 24/7 zonder deken te staan.
Nu heb ik gelezen dat juist die fleecevoering zorgt dat hij niet snel klam word en gaat plakken onder de deken, maar dit is natuurlijk wel warmer?
Dus met fleece of zonder fleece?
mirgino
Geplaatst: 16-03-09 22:32
ik vind fleece helemaal niks, alle haren plakken er in vast en gaan er moeilijk uit.
ik heb een 0 grams zonder fleece. dus zon nylon binnenkant. Moet wel zeggen als ze zweten dat het dan heel klam er onder is.. had ook een keer de fout gemaakt de zweetdeken op te leggen, en daar overheen de 0 grams deken. Toen was de hele binnenkant van de 0grams nat.
Als je hem niet opdoet na het rijden, want dan wordt ie nat aan de binnenkant, en dat drogen duurt úren. Dan zou ik 1 zonder fleece nemen, maar als je hem ook gebruikt voor na het rijden als hij heeft gezweet, dan is 1 met fleece beter.
Het is sowieso niet de bedoeling een bezweet paard een regendeken op te doen, met of zonder fleece voering, maar dat was de vraag van de TS toch niet dacht ik.
mijn vorige deken was er een met fleece en mijn huidige zonder. ik moet zeggen dat ik ondanks die haren toch die met fleece prettiger vond. fleece is iets warmer en dat vind ik juist fijn omdat een deken de haren van je paard plat drukt dus dat de deken de werking van de haren toch iets op moet vangen. en daarbij, mijn onder mijn vorige deken met fleece werd mijn paard idd veel minder snel klam (kan er ook aan liggen dat mijn vorige deken toch beter ademde dan mijn huidige).