Utrechtse heuvelrug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:37

Hee Bokkers,

Onlangs hoorde ik van een vriendin dat er ergens in het bos van de Utrechtse heuvelrug en omgeving een stukje is met natuurlijke hindernissen en afsprongetjes e.d.
Heeft iemand enig idee hoe je daar komt? Ze is er toen eens langs gewandeld maar weet de weg ernaartoe helaas niet meer :o !
Dus mocht iemand het weten hoor ik het graag!!

Groetjes!

Antheman

Re: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:03

Das bij mij, in Doorn.

Parkeren op de Broekweg.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 00:46

Is dat ook via het bos te bereiken? En is dat openbaar of is dat privé-terrein?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:27

Princesje schreef:
Is dat ook via het bos te bereiken? En is dat openbaar of is dat privé-terrein?

Dat is bos, is particulier, dus eigenlijk moet je een vergunning hebben. Alleen niemand weet hoe je eraan komt en daar wordt niet op gecontroleerd.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 09:39

Ah oke... nou bedankt voor de tip! :)

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:42

Ik rij ook in Doorn over de Heuvelrug. Als je bij de militaire kazerne Van Braam Houckgeest aan de Arnhemse Bovenweg/Starneweg het bos in gaat, kom je vanzelf overal hindernissen tegen. Als je een beetje oplet, zie ook een trap (3 treden) vlak bij het huisjes park De Maarnse Berg - Maarsbergen (/www.maarnseberg.nl/, langs de A12).
Je kan ook over de zandvlakte (bij RCN het Grote Bos, heeft vast ook een P, Hydeparklaan) de heuvels nemen, of wat wij 'survivallen' noemen; zelf je een weg over een veels te smal pad banen, of over de heuvel

Vanaf Sterkenburg gaan wij het bos in bij Park Beukenrode (Beukenrodelaan). Daar is een evenementencentrum/2de hands winkel ed, met parkeerplaatsen waar je je trailer wel kwijt kunt. Pas wel op met het glas wat overal ligt.
Je gaat door een klein bosje, steekt de A.Bovenweg over langs de kazerne en komt op de ruiterpaden (openbaar).
Als je kan, ga daar eerst eens kijken, ook voor de voorwaarden voor parkeren, want ik weet niet of dat alleen voor de bedrijven is...

Over het parkeren staat nog een oud topic op bokt: [BRT] Utrechtse Heuevelrug - waar parkeren

In het gebied Hoog Moersbergen, tussen de A12/Driebergen/Doorn zijn de paden vooral in vierkanten ingedeeld. Je kan dus niet gigantisch snel verdwalen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 09:42

Leuk Smotz, bedankt voor de tip! Klinkt erg leuk! :D Ik leg dit even bij mijn stalgenootje neer want die is wat bekender in het bos.