Weatherbeeta versus Amigo regendeken voor haflinger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Weatherbeeta versus Amigo regendeken voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:25

Ik wil jullie vragen mij te helpen in het maken van een nieuwe keuze voor onze nieuwe regendeken.
De deken is voor een vrij brede haflinger die nu een Amigo 200 gram op heeft maar toch een schuurplek aan een kant heeft ontwikkeld.
Verder meer dan tevreden over de deken, altijd goed droog in de flinke buien en nooit doorgelekt.
Makkelijk aan te trekken bij hem :P

Het zou fijn zijn als je ook even uitlegt waarom je voor welke deken hebt gekozen?

Het gaat om de volgende 2:

Weatherbeeta 1200 denier ongevoerde regendeken

Afbeelding

Horseware Amigo 1200 denier ongevoerde regendeken

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tanja op 12-03-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd, een poll moet meer dan 2 keuze mogelijkheden hebben anders is deze niet toegestaan.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:43

Voor mijn paard heb ik destijds de Amigo regendeken gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ze hem nu nooit meer op heeft en ze heeft hem nooit veel opgehad (mijn paarden staan allemaal zonder deken). Ik moest een korte periode overbruggen en heb toen voor de Amigo gekozen vanwege de goede kwaliteit en fijne pasvorm. Ik vind dat de deken mooi aansluit om haar borst zonder te knellen of te schuren. De binnenzijde is gemaakt van een gladde stof, waardoor deze niet schuurt. Ik vind het een ruime deken die goed waterdicht is. Ik heb geen ervaring met dekens van het andere merk.

Woody2015

Re: Weatherbeeta versus Amigo regendeken voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 12:02

Als reactie van Piaffe kreeg ik vanochtend:

''Dit is een van de sterkste dekens die momenteel op de markt is (de Weatherbeeta), de waardes van de Amigo's ken ik niet maar ook dat zijn goede dekens.''

Ja het is gewoon moeilijk om voor iets vreemds te kiezen al lees ik wel hele positieve ervaringen over Weatherbeeta dekens.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:53

Ik vind beide dekens om eerlijk te zijn niet ideaal...
Ik heb een ruin, niet smal (maar ook niet extreem breed) Weatherbeata en amigo vind ik toch te hoog van voor waardoor mijn paard niet lekker kan grazen of van de grond eten. Een haf heeft over het algemeen ook een bredere en laag beginnende hals
Dominick dekens hebben voor mijn paard een betere pasvorm

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:57

Ik heb de Weatherbeeta in 200 grams, die bevalt super, pasvorm is erg mooi, staartflap is mooi groot.

De Amigo heb ik zonder vulling, deze ligt ook mooi maar heeft helaas GEEN loopsplitten en staartflap.

Dat vind ik wel een groot nadeel, bij een volgende aankoop ga ik weer voor Weatherbeeta

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:05

Nou Wodan (mijn haflinger) heeft met grazen endergelijke geen last van de Amigo maar ik moet bekennen dat hij op zijn linker schouder een kalere plek heeft van de deken terwijl de maat goed is en hij verder super zit.

De Dominick dekens heb ik geen ervaring mee.
Ik moet er echt vanuit kunnen gaan dat een dekekn 300% waterdicht is en blijft!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:13

Mijn paard krijgt aan de voorkant een kale plek van dekens die te hoog zitten.
extreem voorbeeld:
Afbeelding
Deken sluit hoog waarvoor met het hoofd omlaag (van de grond eten en grazen) de deken "snijdt". Bij veel dekens krijgt mijn paard precies boven de gesp een kale plek

als ik deze wb zo zie, dan zou deze dus ook al te "hoog" zijn voor mijn paard
http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/compo ... 4a2117.jpg

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:14

Loes'sCorner schreef:
Nou Wodan (mijn haflinger) heeft met grazen endergelijke geen last van de Amigo maar ik moet bekennen dat hij op zijn linker schouder een kalere plek heeft van de deken terwijl de maat goed is en hij verder super zit.

De Dominick dekens heb ik geen ervaring mee.
Ik moet er echt vanuit kunnen gaan dat een dekekn 300% waterdicht is en blijft!

Is het gekomen met de rui? of was het daarvoor ook al een beetje...
Het kan soms ook nog door de rui komen...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:25

Nou hij had het eerst met zijn goedkope regendekentje ;) juist helemaal niet.
Maar halverwege de winter kreeg hij links op zijn schouder, dus niet bij de gesp, echt zo'n typische kale plek.
Heb toen even van deken gewisseld maar werd toen eigenlijk alleen nog maar erger.
Heb gedacht dat het misschien kwam door zijn manier van liggen, aangezien hij veel ligt?

MAar de Weatherbeeta die ik dan boven heb afgebeeld, zit geloof ik wat lager?
Hij is in de loop van de winter ook de breedte in gegaan, want vorig jaar herfst had hij nog 175 cm, nu 185 cm tja hij word ook pas 4.
De schuurplek heeft hij ook pas een maand of 2.

Maar door die schuurplek was ik dus aan het uitkijken naar andere merken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:38

http://www.dominick.nl

dit is trouwens de site van Dominick.
Ook geen loopsplitten, maar is ook niet nodig (ivm goede pasvorm) Ze vallen alleen wel klein. Mijn paard zitnormaal tussen de 195 en 205 in (meestal is een 195 goed) maar heeft dominick echt een 205 nodig..
Heb hem nog nooit zo gemakkelijk door de bak zien rennen met deken. Ook rollen en vervolgens omhoog springen en bokken is geen probleem. De schuur plekken van zn vorige deken zijn al bijna weg nu

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:47

Mijn Weatherbeeta ongevoerde waterafstotende zomerdek bevalt opzich prima! Maaaaar dit deken had nog wel een dun binnenvoerinkje mogen hebben...

Geen last van schuurplekken. Wel van schuurplekken op haar schoft (mijn paard heeft een heel hoog schoft namelijk). Maar door het dek iets meer naar voren te leggen, werd dit weer verholpen. Het lijkt mij stug dat je bij een Haflinger hier problemen mee kan krijgen! :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 14:22

Nou ik kan ook een hele mooi Bucas raintex? overnemen van iemand, maaat 185 cm maar ik ben al bang dat hij voor te krap word aangezien deze niet zo breed schijnen te zijn?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:37

bucas heb je tussenstukjes voor aan de voorkant waarmee je je deken breder kan maken van voren

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 14:49

Ja maar houd je dan nog wel de goed pasvorm ervan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:50

:j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:55

Ik heb een forse KWPN-er en de Amigo dekens. Super dekens wat kwaliteit, pasvorm en hoe ze blijven liggen. Geen last van schuurplekken, makkelijk te verwerken sluitingen, goede dekens!
Aan het einde van het winterseizoen en dus de daarbij behorende dekenperiode had ik altijd een zuur paard als de deken weer op moest, bij deze deken geen last!

ps deze deken lijkt ook hoog te sluiten maar in de praktijk heeft mijn paard geen last daarvan, de deken vouwt mooi weg tijdens het grazen. Ook heeft mijn paard geen oneffenheden in de huid of kale plekken door het hoge sluiten. Dit terwijl hij erg gevoelig is voor diverse dingen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:48

Verplaatst van HAR naar SV.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:57

Ik gebruik al 10 jaar de amigo dekens en nu pas zijn ze aan vervanning toe. Dekens worden zeer intensief gebruikt nu gaan er pas gaatjes in vallen bij mijn ruin. Die van mijn merrie heeft mijn ruin stuk getrokken vorige week. Ik ben er super tevreden over zowel waterdicht zijn als pasvorm. Merrie had vorig jaar van haar onderdeken een schuurplek dit jaar zonder onderdeken geen. Ik ga ook zeker van dit merk als het dekenseizoen weer begint nieuwe kopen. 2 0 grams 1 200 grams en een 400 grams.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:13

De Amigo regendeken is van slechte kwaliteit. Scheurt aan alle kanten en vooral op de naden. Meerdere malen gehad.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:16

Geen ervaring met amigo of bucas dekens..
Mijn pony is breed van voren en deze dekens krijgt ik niet dicht of ze gaan trekken bij de schouders.
Ik heb twee weather beeta dekens en ben er super tevreden mee.
Het schijnt alleen dat ze niet perfect waterdicht zijn..

malobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:20

Ik heb zowel de weatherbeeta als de amigo gepast op mijn fjorden, waarvan 1 een hele brede fjord en 1 met redelijk normale bouw.
De amigo zat totaal niet mooi! Mijn beide fjorden lopen nu heerlijk met een weatherbeeta!!

Iedereen heeft natuurlijk zijn mening, misschien heb je er iets aan.