Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Saul schreef:ik vind dit zelf ook niet fijn een strakke neusriem. Ik rij zelf ook het liefst met losse neusriem en zonder sperriem.
Helaas is mijn instructrice het daar niet mee eens, we hebben een compromis gesloten.
Neusriem met sperriem, maar dan niet aangesnoerd. Dus hier ook een losse neusriem
lijntje87 schreef:voor mij ook neusriem en sperriem maar zo los dat de sperriem vaak los bungelt (paard schud 1 keer en hij vliegt er af), en de neusriem kan ik al mijn vingers tussen stoppen.
altijd zo gereden, nooit anders gewild, zo ook niet weten waarom.

Karennnn schreef:lijntje87 schreef:voor mij ook neusriem en sperriem maar zo los dat de sperriem vaak los bungelt (paard schud 1 keer en hij vliegt er af), en de neusriem kan ik al mijn vingers tussen stoppen.
Waarom doe je het er dan niet gewoon af?
Zo lijkt het me toch van weinig tot geen belang en bovendien is het niet leuk als je telkens van je paard moet stappen om de sperriem terug rond zijn neus te binden

Karennnn schreef:lijntje87 schreef:voor mij ook neusriem en sperriem maar zo los dat de sperriem vaak los bungelt (paard schud 1 keer en hij vliegt er af), en de neusriem kan ik al mijn vingers tussen stoppen.
Waarom doe je het er dan niet gewoon af?
Zo lijkt het me toch van weinig tot geen belang en bovendien is het niet leuk als je telkens van je paard moet stappen om de sperriem terug rond zijn neus te binden
Jibbel schreef:Uh..het is toch jouw paard, dus jij beslist toch wat je wilt?
Hier ook geen strak aangesnoerde neusriem hor! Arm paard!
_tarja_ schreef:Ik heb hem heel erg los zitten of zelfs niet erop zitten. Ik doe mijn neuriem nooit strak, omdat een paard moeten kunnen ontspannen en loslaten in zijn kaak. Als dat dichtgesnoerd zit, kan een paard nooit loslaten. Voor jonge paarden doe ik wel een sperriem eraan, omdat het bit dan vaak ook iets stiller in de mond ligt. Maar dan ook losjes vast gemaakt.