kosten naar NL halen van paard uit FA?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

kosten naar NL halen van paard uit FA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:50

goed, duidelijke vraag...waarschijnlijk geen simpel antwoord, maar ik vraag het me af.
hoeveel kost het ong. om een paard uit Frankrijk naar Nederland te halen? en wat komt daar allemaal bij kijken? vervoer, invoerkosten?
graag ervaringen en info hierover.

Letsdunit

Re: kosten naar NL halen van paard uit FA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:53

Waar moet het paard vandaan komen ? Die van mij heeft in de opfok gestaan bij lesjorbergeres en zij rijd (weet niet of ze het nog doet) meerdere malen op en neer naar Nederland ik weet alleen niet meer wat ik kwijt was of 200 of 400 euro denk 200 euro.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:06

Ligt waarschijnlijk ook een beetje aan de plaats... Zuid-Frankrijk is toch net wat verder weg dan Parijs bijvoorbeeld :P

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:11

Het ligt er ongetwijfeld ook aan of je het vervoer wil laten doen door een erkend bedrijf of niet... Een erkend bedrijf zal duurder zijn dan een trailer huren en zelf heen en weer rijden... maar het wordt dan wel gedaan door mensen met verstand van zaken (dat neem ik tenminste wel aan :D ) en zo'n bedrijf zal ook over de nodige verzekeringen beschikken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:19

Potijk uit geesteren doet veel transporten....
Ik heb mijn paarden zelf vervoerd.... Wat je moet hebben:
- Paspoort / Chip
- Gezondheidsverklaring door DA, binnen 48 uur voor het transport.

Als je het paard door een bedrijf laat vervoeren kost dat vaak rond de €400,- Ligt er ook aan of ze nog meer paarden mee moeten nemen.
Als je zelf op en neer rijdt met een trailer zal het je ook al snel zo'n €500,- kosten. Voor ons was dat te doen omdat het bij ons om twee paarden ging. (dus dubbele prijs bij transport bedrijf) Maar als het maar voor een paard is, is het vaak goedkoper om het door een bedrijf te laten doen.