Zelf laarzen oprekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Tetske__

Zelf laarzen oprekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:26

Ik heb een vraagje aan jullie en ik hoop dan ook dat ik tips krijg.
Ik heb laatst van een bokker petrie laarzen overgenomen. Deze zitten echt perfect!! Maar ik wil deze laarzen het liefst gebruiken voor wedstrijden en alles.
Nu heb ik nog Cavallo laarzen staan, maar deze zijn echt een cm smaller dan de Petries ( Cavallo kuitmaat is 42 en Petrie is 43). Nu zoek ik dus een manier om zelf ze Cavallo's ong. 1 tot 1,5 cm breder te maken.
Heeft iemand tips voor mij???

Dakota_75

Re: Zelf laarzen oprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:28

Ik heb gehoord dat het oprekken niet bepaald goed is voor je laarzen en zou het zelf niet proberen, misschien anders eens bij een schoenmaker langs gaan en vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:31

Oprekken is inderdaad niet goed, je maakt er vaak meer mee kapot dan dat je lief is....
Als je er een rits in laat zetten, wat vooral erg handig is bij huis-tuin-en keukengebruik, worden ze ook een centimeter wijder.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:30

waarom ga je niet naar een schoenmaker? Desnoods laat je er een stukje elastiek in zetten?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:02

Ik heb in mijn oude Derby's een stukje elastiek laten zetten, een V-tje bovenin mijn laars aan de binnekant. Misschien een idee?

Gekkigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:19

Als je er een rits in laat zetten heb je er ongeveer 1 a 1,5 cm bij. Als je dat bij een ruistersportzaak laat doen is het ook nog eens supermooi gedaan en het is gewoon heel handig!! zeker als het je 'trainlaarzen'' zijn

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:22

Mijn zadelmaker vond het zonde om er een rits in te zetten, hij zei oprekken kan helemaal geen kwaad en de laars blijft er mooi van.

Nu had ik wedstrijd, en ruitershop had pas na 3 weken tijd om de laarzen op te rekken, dus ben ik zelf aan de slag gegaan, natte kranten om de schacht, en spanners erin.
En gewoon dragen (auw) maar wel mooi dat ze nu zijn opgerekt zonder dat ik er veel aan heb hoeven sleutelen ;)

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:57

Hier mag een slotje op. Ik heb zelf wat uitgevogeld en ze zitten nu perfect!! Wie wilt weten hoe, pb me even.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:49

crossmonster schreef:
Mijn zadelmaker vond het zonde om er een rits in te zetten, hij zei oprekken kan helemaal geen kwaad en de laars blijft er mooi van.

Nu had ik wedstrijd, en ruitershop had pas na 3 weken tijd om de laarzen op te rekken, dus ben ik zelf aan de slag gegaan, natte kranten om de schacht, en spanners erin.
En gewoon dragen (auw) maar wel mooi dat ze nu zijn opgerekt zonder dat ik er veel aan heb hoeven sleutelen ;)

maf dat je dat zelf hebt gedaan ook al hoor je het wel vaker

didie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:28

natte kranten in je laarzen doen .