garny95 schreef:je bent student, kan dit bedrag niet in een keer missen, hoe moet het als je voor onverwachte "hoge" dierenartskosten kom te staan bijv.
kan het paard niet van jullie samen worden/ blijven ?
Zowiezo heb ik nog ergens best een "heel leuk" potje staan, die ik niet wil gebruiken hiervoor.
Het geld voor de aankoop zal daar buiten om gebeuren, omdat ik niet mezelf schuldig wil voelen mocht mijn andere paard nu ziek worden oid.
Bedankt voor de berichten.
Heb gister met mijn moeder gepraat, zelf wilt ze voor de lease gaan gezien ze het maar moeilijk vind dat ik haar geld betaal, om iets te kopen van haar.
Voor mezelf is het belangrijk dat ik dat stapje naar "oh mams betaald het wel" verander in eigen (financiele) zelfstandigheid, en nu zijn we allebei blij hiermee.
Zij krijgt toch iets terug voor het aanhouden van haar (nu volgens "leasecontract" mijn) paard, waar ze niks mee heeft, en ik krijg een nieuwe uitdaging die ik een beetje miste in mijn eigen paard (na z'n 5,5 jaar dezelfde rondjes rijden is de lol iets minder geworden).
Ben heel erg blij hiermee, op een volwassen manier onderhandelen, en extra zelfstandigheid voelen toch best prettig.