Hey iedereen,
sinds gisteren heb ik er een nieuwe aanwinst bij. Ik had al twee paarden, een groot paard en een shet. Deze staan nu iets meer dan een jaar samen en hebben toen ze net samen stonden serieus gevochten met elkaar. Mijn groot paard Amigo was hier namelijk baas en de shet was baas van een andere kudde, dus niet zo verwonderlijk...Nu is alles netjes in orde met hun rangorde. Nu heb ik gisteren een shetlandveulentje geadopteerd uit het paardenasiel. Ze is nu een negen maand oud maar had voor ze in beslag genomen werd, nog nooit een mens van dichtbij gezien. Mij begint ze nu al vlot te vertrouwen, maar ze is een beetje een achterkomertje zeg maar. Ze zal heus niet vechten voor iets, ze laat het haar liever afnemen. Nu heb ik haar deze morgen bij mijn twee ruinen gelaten en de shetjes lopen mooi samen, geen gevecht, geen miserie. Amigo, die de baas was, laat nu ook weer duidelijk merken dat hij de baas is en hij voor altijd de baas zal blijven...Het merrie'tje liet haar zomaar bijten, zonder te vluchten...Nu was mijn vraag wat ik het beste kan doen. De merrie samen met de twee ruinen het gewoon laten uitvechten, ook al wordt ze gebeten en krijgt ze slaag ofwel de merrie even apart houden en ze aan elkaar laten ruiken en snuffelen? Als ik ze apart houdt, kan ik ze dan na een week of twee zonder problemen bij de ruinen laten? Of wordt dit zowizo nog een gevecht?
Alvast bedankt!