groot paard wat voor trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passoasam

groot paard wat voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:38

Ik heb een paard van 1.73m en ben aan een andere trailer toe.
Ben erg benieuwd wat jullie voor trailer hebben voor jullie grote paard.
Heb nu een gewone anderhalf paards.

Apple

Re: groot paard wat voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:39

Ik heb een Ifor Williams 1.5 paards voor mijn grotere paard (1.76). Geen probleem mee, alleen als hij zn hoofd heel hoog zou houden dan zou hij met zn oortjes wat in de verkreukeling komen :(:)

Er zijn ook verhoogde Ifors voor grote paarden. Ook van andere merken zijn er verhoogde trailers te krijgen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:44

ik heb een henra is lekker 2.35 hoog mijn paard draagt zn hoofd hoog en kan hier mooi ruim instaan.
van geloof hotra heb je ook een trailer die 2.40 is

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:49

Wij hebn een Bockmann, de Big Master, ons paard van 1.72m past er goed in, van te voren hadden we de Comfort uitvoering, ook van Bockmann. De Big Master, is 10cm breder en ik geloof 30cm langer en 5cm hoger dan de Comfort klasse.
Het is een hele fijne en paardvriendelijke trailer ook heel onderhoudsgemakkelijk. De Big Master hft luchtvering, dat vindt onze auto leuk :D
Veel succes met de keuze van je nieuwe trailer!

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:20

Bedankt voor jullie reacties!
Ben al aan het rond kijken op marktplaats.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:39

let ook op de lengte tussen de stangen, grote paarden zijn vaak ook langer en dat kan problemen opleveren.
In mijn trailer passen prima grote paarden qua hoogte, maar ze staan er overdwars in omdat hij te kort is.

edit, het paard wat dwars in mijn trailer stond heeft nu alle ruimte in een bockmann duo.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 09-03-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:41

Wij hebben een Bockmann Uno, 1.5 paards, erg hoge trailer en ik heb maar een klein paard :+

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:28

Mijn paard is ongeveer 1.73m en ik heb een Hotra Elegance 1 3/4 trailer! Superfijn, hij heeft nog genoeg ruimte bij z'n hoofd.

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:50

Ja dat is een goeie. Want in de trailer die ik nu heb, een wat oudere anderhalf, kan ze haar hoofd volgens mij niet goed kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:50

#Ymke# schreef:
Mijn paard is ongeveer 1.73m en ik heb een Hotra Elegance 1 3/4 trailer! Superfijn, hij heeft nog genoeg ruimte bij z'n hoofd.

Heb ik ook voor mijn kastelen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:31

Mijn paard is 1.85 en ik heb een Bloomert. Die zijn standaard iets hoger. Bockman is volgens mij ook standaard iets hoger maar die zijn ook wel veel prijziger.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:42

stalgenoot heeft n paardje van over de 1m80 en heeft n trailer van het merk Saris gekocht.
hebben blijkbaar ook n speciaal model voor grotere paarden.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:46

goede tip over die stangen. Ik vervoer die van mij wel eens in trailers van anderen(heb nog geen eigen) maar mijn paard is behalve zijn schofthoogte van 175 ook erg lang maar wil niet schuin staan (denk dat hij steun zoekt bij het tussenschot)

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:35

Ja dat heb ik nu dus ook met mijn paard. Is te lang voor de trailer die ik nu heb en schuin staan wil ze niet. Heeft wel de ruimte ervoor omdat het een anderhalf is. Maar denk dat ze inderdaad de steun van een tussenschot mist.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:38

schofthoogte zegt niet altijd alles, ik ken ook een fries,(dus geen schoft van 1,70+)
maar die past qua lengte gewoon niet in een 1 paards trailer, en dan denk ik ook niet in een 2 paards

zou zelf kijken naar hoe lang je paard is, en kijken of dat past

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:39

Wij huurden wel eens een Henra XXL, mijn uk van 1.61m moest je er in zoeken maar hij vond het wel gezellig, maar deze zijn eigenlijk gemaakt voor paarden die groter zijn dan 1,75m en hij is vooraan ook een stuk ruimer. Prima trailer.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:24

dit probleem heb ik ook. Ik ben ook op zoek naar een trailer maar moet dus ook wel een grotere hebben. Mijn paard is 1.76 en heeft een lang lijf. Ik leen nu wel eens een trailer, hij staat met zijn oren tegen het dak en moet er schuin in. En das erg lastig aangezien hij niet makkelijk te laden is.
Ik heb nu een Hotra Otello op het oog, iemand daar ervaring mee?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:32

wij hebben hele slechte ervaringen met Hotra. Fabricagefouten. Hotra heeft niets gedaan om ons tegemoet te komen, de dealer uiteindelijk voor eigen rekening wel iets, maar voor ons helemaal never en nooit meer een Hotra. Na 6 jaar (nieuw gekocht) en normaal onderhouden, bleek de bodem verrot te zijn. In het kort: het frame bleek iets scheef, de bodemplaat recht, zodat deze niet overal gelijk op de hoeklijnen lag (op de ene plaats helemaal en op de andere 1 a 2 mm). De bodem lag er in zonder kit ertussen. Daaroverheen een rubber gietvloer, dus er was niets meer van te zien,maar het rotte wel). Beetje triest als je op wedstrijd gaat en je paard zakt er door heen..... En voor de critici: ja, hij stond meest van de tijd binnen, buiten op de stenen, altijd voor omhoog gedraaid en de dag voor het paard er door ging waren de remmen nog vernieuwd, had de trailer dus nog op de brug gestaan, en de trailer werd regelmatig goed schoon gemaakt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:22

Ik heb juist alleen maar goeie ervaringen met een Hotra, mijn paard z'n trailerprobleem is er helemaal mee opgelost en ik vind het fijne stabiele trailers.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:05

misschien hadden wij dan net een "maandagmorgenproduct", en dat is dan pech hebben. De eerste jaren waren wij ook erg tevreden, maar dat was rap over toen de bodem verrot was na 6 jaar, en de trailer verder gestript werd en de fabricagefouten aan het licht kwamen. Maar fijn dat er ook tevreden mensen zijn. Dat moet ook wel, anders zou Hotra ook niet meer bestaan denk ik.

Veldjesgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:57

Hallo,

Wij zijn dealer van Henra, Weijer en Hotra paardentrailers.

Op dit moment is in nederland de binnenhoogte van de Henra paardentrailers het groots. Daarom zal ik adverseren een Henra paardentrailer te kopen.

Voor meer vragen kunt u onze contact gegevens vinden op www.bveldjesgraaf.nl

Met vriendelijke groet,

Mark Veldjesgraaf

(weijer 1,5 paards trailer € 2900 ex, www.bveldjesgraaf.nl)

Lenkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:15

Paardenvrachtwagen is makkelijker voor grote paarden denk ik.

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:27

Beetje duur. We hebben al twee auto's voor de deur staan voor ons werk. Dus dan gaan we niet ook nog eens wegenbelasting verzekeringen e.d. aan een derde voertuig uitgeven. Dan word het wel een hele dure hobby. En de zware auto hebben we al bedrijfsmatig nodig. dus die is er al.

Bedankt voor de tip over de henra trailer's.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:36

vrachtwagens zijn ook niet altijd super hoog vooral de kleinere niet. hier heb ik toen ook naar zitten kijken.
toen wij een trailer zochten hoorde we ook erg veel slechte verhalen over hotra.
voordeel van henra. kunstof bodem met 15 jaar garantie. wel extraoptie maar wel moeite waard.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:37

even meelezen, vrachtwagens zijn niet automatisch ruim van binnen hoor