Petrie perfect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1994

Petrie perfect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:16

Hallo,
Ik ben aan het sparen voor leren rijlaarzen en als ik het geld bij elkaar heb wil ik petrie's kopen.
eigenlijk de petrie perfect.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik hoor sommige zeggen dat het wel goed is en sommige niet.
En als ze niet goed zijn volgens jullie.. welke zou ik dan moeten nemen? (niet al te duur want ik moet ze zelf betalen)

Alvast bedankt!

Groetjes Chantal.!

_karin_

Re: Petrie perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:46

Die van mij zijn nu bijna 3 jaar oud, met heel veel liefde verzorgd maar ook heel intensief gebruikt. Ze zijn echt een beetje op, allemaal kleine mankementjes enzo.

Je kunt best lang plezier van ze hebben als je ze goed verzorgd, maar ik zou toch persoonlijk als ik nu een nieuw paar laarzen kocht gaan voor een paar laarzen zonder coating. Dus dan kom je al gauw op wat duurders terecht. Of je neemt Lipica's maar daar moet je vaak wel een hele poos op wachten.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:19

Ik had ze gewoon 2e-hands niet écht 2e-hands het was maar 1x gebruikt maar ze waren te klein voor de verkoper. Het waren iig geen Petrie perfect laarzen xD.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:23

Ik heb ze nu bijna 2 jaar en ik vind ze nu niet fijn meer zitten. Ze zijn een heel eind uitgerekt en heel erg ingezakt..
Maar als je echt na het rijden elke dag je spanners erin zet blijven ze wel mooi :o
Ik vind het leer ook niet echt fijn, niet echt soepel.

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:56

Petries staan nou eenmaal bekend om de stugheid.
Ik heb dan we niet de perfect, maar de hampshire, maar dat is dezelfde soort leer. Ik heb ze een half jaartje. Nog geen slijtplek te zien en als ik ze gepoets heb zien ze er nog als nieuw uit!
Alleen onderhouden met de daarvoor bedoelde producten van Petrie en dan heb je ook geen gedoe met een afbladderende coating. ( wat inprincipe niet meer voor zou komen, volgens verkoper)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:48

Ze bevielen mij wel goed hoor. Maar ze pasten mij ineens niet meer, dus toen heb ik de Hampshire gehaalt ( 30 euro duurder als Perfect ) en ik vind de kwaliteit beter voelen, veel soepeler ook! En er zit een rits in, ideaal.

Ik zou dus zeggen, spaar dan nog iets langer...
Als ik dit had geweten, had ik ook gelijk op z'n minst de Hampshire gehaalt.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:19

Heb net even rond gekeken op internet en vond idd ook de Petrie Hampshire die maar een beetje duurder is maar die wel een rits heeft,
Heeft iemand met de Petrie Hampshire laars ervaring?

Gr. Chantal.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:21

Die van mij zijn nu ruim 4 jaar oud en zien er nog heel mooi uit, de coating is ook mooi gebleven. Ze blijven wel stug maar ik vind dat wel pretiger dan slappe laarzen. Ik gebruik ze dagelijks, doe ze aan vlak voordat ik op paard stap en zodra ik afgezadeld heb gaan ze weer uit, poetsen doe ik eigenlijk zelden. :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:22

Ik heb mij Petrie laarzen na een half jaar van pure ellende verkocht.
Ik kon er geen stap mee zetten en elke keer lagen mijn voeten open.
Ik kon er ook geen hulpen mee geven.
Het was elke keer afzien. Na een half jaar was ik het helemaal zat.

Heb nu Lipica laarzen. Vandaag voor de tweede keer mee gereden en liep er al zo mee weg.
Ook het rijden gaf geen problemen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:27

Die van mij waren na 3 weken al ingelopen, het was even doorbijten maar daarna zaten ze heerlijk.
Lipica's heb ik ook gehad, lelijke en lompe voeten, de boog zat erg lelijk en het was slap leer, heb ze na 4 weken verkocht. Kwaliteit is ook veel minder dan de Petrie.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:39

Kunnen jullie het er ook even bij vermelden of jullie het over de hapshire of over de perfect hebt?
Anders raak ik strax zo in de war ;)
Alvast bedankt! :D

Gr. Chantal.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:41

Ik heb de perfect, nu geloof ik zo'n 3 jaar en ze zien er nog als nieuw uit.
Ze zijn redelijk intensief gebruikt.
Ik ben zeker te spreken over de kwaliteit :)

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:04

Heeft niemand problemen met de petrie hampshire omdat de rits achter zit, en daar vuil tussen zit?
Of bij andere leren rijlaarzen waar de rits achter zit.?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:11

Ik heb toevallig een rits achterin in mijn petrie perfects laten zetten, en ik heb geen problemen met vuil.
Wanneer ik mijn laarzen poets met dat petrie reinigspul neem ik ook gelijk de ritsen goed mee en ze zijn nog heel schoon en goed.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:16

ik heb zelf mijn pefects al een jaar of 6 en die zien er nog super uit en rijden heerlijk. heb ze onderhouden met de bootcare set van petrie.

1 keer heb ik mijn hak moeten laten maken omdat die los was geraakt, maar heb er verder geen problemen mee gehad. :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:53

Bij Hampshire heb ik geen last van de rits met vuil of iets.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:28

Ik heb liever geen rits, die gaan toch meestal stuk. Het boordeel van de Petrie is dat je met een hogere wreef er toch redelijk makkelijk in komt.
Ik heb voor de winter een paar Globallaarzen met rits, dit is nu mijn 4e winter en nu is er een rits stuk. Het is natuurlijk mindere kwaliteit laars maar een rits is een rits.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:44

Die van mij zijn inmiddels weer 2 jaar oud, en zijn absoluut niet intensief gebruikt. Toch viel laatst ineens het hakje van m'n rechterlaars eraf :?

Verder: Stugge laarzen, maar ze blijven (bij regelmatig onderhoud) wél mooi om te zien :)

Ierseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:11

Ik vind de petrie laarzen altijd Te hard. Heb dr blaren van in mijn knieholten gehad. Echt heel pijnlijk! Ben maar overgegaan op Lipica's. Die zaten meteen als sloffen :D

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 16:41

Dankjewel allemaal voor jullie reacties!
Ik ben gister naar de ruitersportzaak geweest en ben toch gegaan voor de Petrie Glasgow.
Tot nu toe een hele fijne laars! (heb er natuurlijk niet heel veel mee gedaan nog)
Ik ben voor de petrie Glasgow gegaan vanwege de rits en de veter die ik toch wel erg mooi vond.!

Dus bedankt allemaal!

Groetjes Chantal.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:05

Ik heb ook de Petrie glasgow en ze zitten hardstikke fijn. :)
Heb nl ook de perfect gepast maar die waren me veels te stug. Deed al pijn om een rondje door de winkel te lopen. :o Ik denk dus wel dat je er veel plezier mee krijgt. ;)

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 16:49

Ik denk het wel, had gister wedstrijd en had nog niet op gelopen ofzo, ik kon gewoon opstappen en wegrijden..alleen pijn in mijn knieholtes maarja,, het zijn ook hogere laarzen. echt hele fijne laarzen!
Zeker aan te raden! :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:22

ga anders even bij oudere topics kijken over petrie perfect. zijn volgens mij wel honderden topics over!

Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:10

De Petrie's laarzen zijn inderdaad vrij stug.
Wil je soepelere laarzen dan heb je ook hele goed aan de Sergio Grasso, dit is een hele soepele laars en mijn mening mooier dan Petrie's.
Wil je een vrij soepel en goedkope laars dan is de leren laars van riderpro ook een goede optie.

Wij hebben nog een aantal Petrie's liggen en ook de Perect. verder hebben we ook nog wat Sergio Grasso liggen, dit hebben we in een partij gekocht.
De prijzen van ons zijn veel goedkoper dan van anderen, maar het is bij ons ook op=op in deze laarzen.

De rider Pro laarzen verkopen wij ook verkrijgbaar in verschillende maten en kuitmaten, dez laars is bij ons € 145,- en het is ook een hele mooie laars met veter en rits voor een betaalbare prijs.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 13:41

Hier kan een slotje ;)
Jullie geven nog advies maar ik heb al de petrie glasgow gekocht (wel duur maar waar voor je geld!)
Zitten perfect!

Slotje dus ;)