Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, en er naast natuurlijk ook, denk niet dat er veel aan te doen is, misschien een hoofdstel in doen zodat je met bit wat meer te vertellen hebt. En anders erop gaan zitten of er niet meer langs gaan wandelen?
afgelopen weekend liep ze ook zo te patsen op wedstrijd, dat was echt super irritant want ik kon er helemaal niks mee, maar ja, er is niet zo veel aan te doen
ohz gewoon goed aan het werk zetten en het gedrag negeren, aan de hand misschien een hoofdstel om en dan ook proberen het gedrag te negeren...
misschien met dit betere weer wordt het minder, als het weer zomer word krijg je veel minder te maken met dit soort dingen
probeer gewoon te negeren en door te lopen, misschien met iets lekkers? dat ze op jou let, en dan lekker doorlopen. Leuk dat je lekker met je paardje wandelt
nina1983 schreef:Hallo allemaal!
Mijn Haflinger merrie Evianne is een erg lief paard. Maar als ik met haar door het dorp wandel en ik kom rennende kinderen, ander paarden, een groep fietsers etc. voorbij dan gooit ze haar staart omhoog (die ligt dan half over haar rug), haar hoofd komt omhoog en ze gaat dan paraderen. Echt zo van: moet je mij zien, wat ben ik toch mooi. Het is erg vervelend omdat ze dan niet te houden is.
Ik ben wel benieuwd of iemand van jullie dit herkent en wat ik hieraan kan doen. Vooral als ik andere paarden tegen kom is ze niet te houden en dat wil ik haar graag afleren.
Iemand ervaring hiermee?
daffie1986 schreef:De reden die jij zegt klopt absoluut niet, je paard vindt het spannend/eng/wil eigen zin doordrijven. Aanpakken die merrie. Wat nou als ze keer een ander paard ziet en in volle vaart de weg oversteekt en een vrachtwagen tegenkomt?
Probeer haar nageefelijk te rijden of stelling en/of buiging te vragen, neem ook een zweep mee. Mijn paard deed dit als ze andere paarden zag, ze kwam omhoog en draaide gelijk om. Dit kwam meer omdat ze gwend was met andere paarden buiten te rijden en niet alleen, het is dus gewoon iets waar ze aan moet wennen of iets dat ze moet leren.
.. Arrisje schreef:daffie1986 schreef:De reden die jij zegt klopt absoluut niet, je paard vindt het spannend/eng/wil eigen zin doordrijven. Aanpakken die merrie. Wat nou als ze keer een ander paard ziet en in volle vaart de weg oversteekt en een vrachtwagen tegenkomt?
Probeer haar nageefelijk te rijden of stelling en/of buiging te vragen, neem ook een zweep mee. Mijn paard deed dit als ze andere paarden zag, ze kwam omhoog en draaide gelijk om. Dit kwam meer omdat ze gwend was met andere paarden buiten te rijden en niet alleen, het is dus gewoon iets waar ze aan moet wennen of iets dat ze moet leren.
Lijkt me niet echt een goed plan om jouw idee op te volgen.. Paard moet nog beleerd worden..