kuitomvang laarzen kleiner maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

kuitomvang laarzen kleiner maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 15:44

Zie titel ;) Kan je de kuitomvang van leren laarzen kleiner maken, en word dit mooi? Groter maken kan doormiddel van rits enzo, maar of ze ook kleiner kunnen is me een raadsel..

Daarnaast vraag ik me ook af of dit echt mooi word.. Anders verkoop ik mijn laarzen met brede kuit liever, en koop er anderen voor weer. Er zitten heel veel mensen met 'het brede kuit probleem', dus ik kan er zo misschien ook iemand heel blij mee maken.

Ben benieuwd of er ervaringen mee zijn!! :D

DJB

Re: kuitomvang laarzen kleiner maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:46

volgens mij kun je dmv rits ook de laars smaller maken. Dan halen ze er een stukje leer tussenuit.
verder zou ik het niet weten eigenlijk:)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:57

DJB schreef:
volgens mij kun je dmv rits ook de laars smaller maken. Dan halen ze er een stukje leer tussenuit.
verder zou ik het niet weten eigenlijk:)

Theoretisch gezien zou dat wel kunnen ja, maar of dat het er dan nog mooi uit blijft zien en of de verhouding kuit/voet dan nog blijft kloppen vraag ik me af. Ik zou mijn laarzen iig nooit smaller laten maken, dan koop ik wel nieuwe.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:01

Wat word de prijs dan wel niet plaatsen van een rits?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:42

Bij mij waren de kosten via de ruitersportzaak

Ritsen erin (verkleinen of vergroten) = 30 euro per laars
Verkleinen = 40 euro per paar

Ik heb er ritsen in gezet om de kuitomvang te vergroten. De schacht verkleinen gaat door middel van het verwijderen van een reep leer waarlangs de schacht weer word vastgestikt. De verhouding kuitomvang / voet zou net zo zijn als dat je een nieuwe laars zou kopen met een kleinere kuitomvang. Optisch gezien geen enkel verschil.

zorro

Re: kuitomvang laarzen kleiner maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 17:50

Oke, dus het is in ieder geval wel mogelijk.. Ik zal eens rond gaan kijken naar nieuwe laarzen, en dan maar even nadenken wat ik het liefste heb. Bedankt voor de reacties in ieder geval!