Mijn haflinger heeft al heel de winter een 150 a 200 gram gevoerde Amigo deken op. Maar nu word het weer langzamerhand wat warmewr en vroeg ik me af vanaf wanneer het beste de deken omgewisseld kan worden naar een ongevoerde regendeken van Amigo?
Hij staat in een buitenstal en alleen s'nachts op stal. Ik heb nog niet gemerkt dat hij het te warm heeft gehad......maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Het is voor mij niet te doen om in de ochtend de dekens te gaan wisselen, alleen bij nood. Iemand anders op stal zal het ook niet doen dus ik kan pas de dekekns wsselen als het ook echt kan blijven liggen......wanneer doen jullie het?
Ik zou zeggen dat merk je snel genoeg aan je paard. Zodra hij te warm wordt onder zijn deken (of gaat zweten) dan is het tijd voor een lichtere deken. Maar met deze schommelende temperaturen zou ik nog even wachten. Zodra het echt weer lekker +10 (ook snachts)
ok, dat had ik zelf ook al bedacht om te wachten tot minimaal 10 graden s'nachts. Ik vind het moeilijk om in te schatten, afgelopen weekend was het hier zo warm dat hij overdag zelfs zonder dekekn heeft gestaan omdat hij het echt te warm had en nu is het weer vies koud met regen.
die van mij staat nog onder 370 grams moet nodig even een 200 grams halen... denk dat die dan binnenkort ook op gaat, mits de temperatuur weer iets omhoog gaat, en niet meer zo schommelt/daalt.
paard heeft de hele winter ontzettend dunne vacht gehad, en is al lekker aan het verharen... idd net wat VValar zegt, ik bekijk het ook aan mijn paard, als ik vind dat hij er te warm onder is doe ik een dunnere op.
Ik had ook de regendeken weer uit de kast gehaald voor afgelope weekend. Maar nu is het weer vreselijk koud, dus gewoon de 300grams deken weer op
VValar
Geplaatst: 06-03-09 11:12
Oh schaam je niet magic_lover, die van mij staat nog onder een 400 grams en daar is hij echt niet te warm onder!
magic_lover
Geplaatst: 06-03-09 11:17
vergeleken met sommigen doe ik aan dierenmishandeling om mijn paard nog onder zo'n dikke deken te hebben staan maar idd hij heeft het er niet te warm onder gelukkig
je paard geeft het inderdaad vanzelf wel aan. mijn merrie heb ik nu net van de 450 gr naar de 300 gr gedaan, terwijl mn hengst de hele winter alleen maar 150gr om heeft gehad en nu lekker zonder deken staat dat kan ik me merrie niet aandoen! ze geven het vanzelf aan
Ja maar het verschil met die van is natuurlijk dat hij niet onder een dikkere heeft gestaan als die 150/200 gram, maar goed ik ben nu al een boel wijzer Als er nog zoveel paarden echt ingepakt staan dan kan die van mij er nog wel mee door haha!