Eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1994

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:10

Hallo,
Ik heb deze zomer mijn offiële eerste wedstrijd.. SPANNEND!!
Heeft er iemand tips voor mij?
Of waar ik zeker aan moet denken voor/na/tijdens de proef..
Ik start in de EB.

Ik had laatst iets gehoord dat je niet het figuur mag rijden (of in dit geval het stuk van de hoefslag) wat je als eerste hebt in je proef..
Hoe zit dit?

Alvast bedankt!! :D

Groetjes Chantal. ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:14

EB :?
Je bedoeld denk ik dat je bij de E-pony's start in de klasse B???

Geen idee wat je bedoeld met dat je niet het eerste figuur van je proef mag rijden, maar na het startsein van de jury moet je netjes álle onderdelen laten zien die bij de betreffende proef horen, beginnende bij het eerste onderdeel ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:20

Tallie1994 schreef:
Ik had laatst iets gehoord dat je niet het figuur mag rijden (of in dit geval het stuk van de hoefslag) wat je als eerste hebt in je proef..
Hoe zit dit?

Het dringt tot me door wat je (denk ik) bedoeld hiermee.

Voordat je proef begint kan je beter niet helemaal naar de A toe rijden (want daar begint je proef) maar blijft daar een paar meter vandaan, puur om duidelijk te laten zien wanneer je de proef begint.

Jolo

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:36

Misschien een goed idee om voor die tijd een dagje met iemand anders mee te gaan op wedstrijd? Dan krijg je een beetje een idee en kun je vanalles vragen wat bij je op komt.
Neem voor je eerste wedstrijd ruim de tijd voor alles, zodat je even rustig rond kunt kijken waar je moet zijn, genoeg tijd om op te zadelen etc. (voor je pony ook een vreemd terrein en misschien ben je zelf beetje zenuwachtig, dus handig als je, je niet hoeft te haasten). Gaat er iemand met je mee die vaak op concoursen komt en je een beetje kan helpen met losrijden, ringmeester in de gaten houden etc.? Ook wel handig
En heel belangrijk; veel plezier natuurlijk! :)

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 16:21

_10_ schreef:

Geen idee wat je bedoeld met dat je niet het eerste figuur van je proef mag rijden, maar na het startsein van de jury moet je netjes álle onderdelen laten zien die bij de betreffende proef horen, beginnende bij het eerste onderdeel ;)

Ik start inderdaad bij de e-pony's in de B

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 16:22

Jolo schreef:
Misschien een goed idee om voor die tijd een dagje met iemand anders mee te gaan op wedstrijd? Dan krijg je een beetje een idee en kun je vanalles vragen wat bij je op komt.
Neem voor je eerste wedstrijd ruim de tijd voor alles, zodat je even rustig rond kunt kijken waar je moet zijn, genoeg tijd om op te zadelen etc. (voor je pony ook een vreemd terrein en misschien ben je zelf beetje zenuwachtig, dus handig als je, je niet hoeft te haasten). Gaat er iemand met je mee die vaak op concoursen komt en je een beetje kan helpen met losrijden, ringmeester in de gaten houden etc.? Ook wel handig
En heel belangrijk; veel plezier natuurlijk! :)

Ik ben wel ooit meegeweest op concours alleen was dat binnen, nu is het buiten en dus ook een veel groter terrein.
Hoe weet je trouwens wanneer je moet starten als je daar bent?
Staat er een ringmeester wanneer je moet beginnen?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:42

Daar heb je de startlijsten voor, dan kun je zien hoe laat je moet.
Kijk maar eens op www.startlijsten.nl , daar kun je startlijsten zien.
Ik raad je ook aan om met iemand mee te gaan, dan kun je het al eens meemaken.
Succes :) .

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:48

_10_ schreef:

Nou, dat mag ook wel wat vriendelijker. :=
EB, wat zou ze daar anders mee moeten bedoelen?
Ze geeft zelf aan dat ze nog nooit wedstrijden heeft gereden, ze probeert alleen maar duidelijk te maken wat ze bedoelt.

Maargoed :):
Als ik jou was zou ik thuis 1 keer een proefje doorrijden met iemand erbij die het al wat vaker heeft gedaan en daar lekker rustig de tijd voor nemen.
En ook handig om zo iemand mee te nemen naar de wedstrijd, dan kan hij/zij je misschien nog wat tips geven!
Verder: Lekker genieten en meer dan je best kan je niet doen toch? Als er een keer wat fout gaat, wat maakt het uit. Weet je alleen maar voor de volgende keer hoe je het niet moet doen :)!
Iedereen rijd wel eens de verkeerde kant uit of doet wel een keer iets fout!
Heel veel succes & vooral veel plezier natuurlijk!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:50

Vaak word je naam wel geroepen door de ringmeester als je moet en ook is het natuurlijk handig om zelf de tijd in de gaten te houden.

Waar je zeker aan moet denken is dat je plezier hebt, dat is het belangrijkste :D

Alvast heel veel succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:50

Vraag je instructrice of ze meegaat naar je eerste wedstrijd.
De meeste instructies maken hiervoor wel vrij hoor, zeker de eerste keer is ontzettend spannend, en duidelijk is dat je nog te weinig weet mbt wanneer starten etc.

Zorg dat je ruim op tijd op de wedstrijd bent, zodat je eerst kunt gaan kijken welke ring je moet rijden, waar je moet losrijden, en je kunt dan meteen vragen of het in- of uitloopt.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:54

Appieee schreef:
_10_ schreef:

Ze geeft zelf aan dat ze nog nooit wedstrijden heeft gereden, ze probeert alleen maar duidelijk te maken wat ze bedoelt.

Pardon??? :?
Zo'n rare vraag is dat toch niet???
Ik snapte werkelijk waar niet wat ze bedoelde met EB, totdat ik in haar profiel las dat ze op een E-pony reed :)

Denk dat jij mij berichtje een beetje verkeerd opvat! :+
Ik probeerde alleen maar te achterhalen wat ze precies wilde weten zodat ik haar kon helpen aan de antwoorden.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 19:58

Appieee schreef:
_10_ schreef:

Maargoed :):
Als ik jou was zou ik thuis 1 keer een proefje doorrijden met iemand erbij die het al wat vaker heeft gedaan en daar lekker rustig de tijd voor nemen.
En ook handig om zo iemand mee te nemen naar de wedstrijd, dan kan hij/zij je misschien nog wat tips geven!
Verder: Lekker genieten en meer dan je best kan je niet doen toch? Als er een keer wat fout gaat, wat maakt het uit. Weet je alleen maar voor de volgende keer hoe je het niet moet doen :)!
Iedereen rijd wel eens de verkeerde kant uit of doet wel een keer iets fout!
Heel veel succes & vooral veel plezier natuurlijk!

Bedankt!.. genieten ga ik er zeker van!
Ik zal 5 april laten weten wat ik gemaakt heb want 4 april is de wedstrijd. :D

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:01

Iedereen badankt die in dit topic heeft gereageerd. :D
Maar meegaan met iemand kan niet meer naar een outdoor wedstrijd.
Ik start namelijk 4 april als eerste in Maasbree en daarvoor zijn alleen indoor wedstrijden, daar ben ik wel al eens meegeweest met iemand.
Mijn moeder weet er op zich ook wel veel vanaf en anders vraag ik mijn vriendin wel even (zij rijd E-M1)
Ik wilde gewoon even kijken of jullie nog wat tips hadden.
Dus:
Bedankt allemaal! :D

Groetjes!
Ik zal het even laten weten wat ik gemaakt heb!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:11

Veel plezier en succes!
Als ik op het wedstrijdterrein aan kom ga ik altijd als eerste even naar het secretariaat om te betalen, daar weten ze ook wel of er grote vranderingen zijn. Dan even rondje over het terrein kijken waar je ring is en bij de ringmeester kijken of je ring beetje op schema loopt. Dan gaan opzadelen, losrijden en starten. De ringmeester roept je meestal wel en neem aan dat je moeder ofzo mee gaat? Die kan dan bij de ringmeester voor je in de gaten houden hoeveel je er nog voor je hebt.
Verder wijst alles zich vanzelf wel. Fijne dag alvast (zal voor je duimen dat het mooi weer wordt)! ;)

_Nonieej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:10

ik heb 11 april ook me eerste wedstrijd spannend:P ..
ik ben een tijdje croom geweest van een vriendin van mij, die had ook de eerste wedstrijd nou het begon onze categorie 12 uur we waren als 5e dus we dachten we moeten er zowiezo 11 uur wezen. we waren daar kwart voor 11 en ze liepen een uur voor,, dachten echt van kuuutt!!! en nu... dus gouw opzadelen nog even geruild met iemand anders ze heeft maar een kwartier ingereden, ze waren helemaal gestrest! .. pony maar zei ook eerste wedstrijd, en de pony schrok van de domste dingen:s .. in de ring ook van die witte hekjes.. echt bale als je dat de eerste wedstrijd overkomt!! nu bellen we eerst of ze voor lopen of juist achter:s .. vondt het wel jammer voor der.
Hebben jullie dit wel us gehad?

Ik ben hier nieuw weet nog niet echt hoe dit werkt, kunnen julile me mischien een ebetje helpen:P

mkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:15

het beste kun je een keer mee gaan als croom.. weet je gelijk hoe het gaat als je zelf moet starten! heb ik ook gedaan en doe ik nu nog steeds.. is namelijk ook gewoon leuk.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 12:11

Oke, bedankt!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:12

niet zenuwachtig zijn, dat neemt je paard over en dan wil het niet meer, dat had ik eerst ook nu ben ik eigenlijk niet vaak zenuwachtig meer!

kimtiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:00

ontspan!!! dat is het aller aller aller belangrijkste!
die andere dingen ( op tijd zijn, zorgen dat je weet waar je moet zijn e.d.) zijn methodes om dat te kunnen doen...

Dus gewoon rustig blijven en lekker je ding doen! dan komt het allemaal goed! ;)