Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MonAmieC schreef:Het gaat niet om mijn paard maar om het paard van een kennis van me. Ze zit er heel erg over in dat ze minpunten krijgt als haar paard dit tijdens een proef doet.
ikke schreef:MonAmieC schreef:Het gaat niet om mijn paard maar om het paard van een kennis van me. Ze zit er heel erg over in dat ze minpunten krijgt als haar paard dit tijdens een proef doet.
Vaak (niet altijd!!!) duidt dit op een probleem tussen paardemond en ruiterhand.
Het is natuurlijk onmogelijk om te zeggen wat er eventueel aan de hand kan zijn, aangezien we niet weten hoe ze rijdt. Laat haar dit eens overleggen met haar lesgeefmens.
Wat de jury ervan vindt, zou ik niet mee zitten. Het gros is niet in staat het correct te interpreteren en de enkeling die het wel kan, zal er waarschjnlijk ook iets zinvols bij zetten.
sya schreef:een paard van een vriendin deed het ook nu geeft ze hem voor ze de proef in gaat een stukjes appel met een soort stukjes bijenwas er in, ook kan je proberen om een speciale bit met een soort ijzeren flapje erin (kijk uit voor zijn gehemelte) of wat ook helpt een dik elastiek om zijn bit doen(het bit wat hij/zij nu heeft) en dan gewoon gaan rijden en wat ook helpt het is miss vies maar het help zand op zijn tong/mond doen
groetiess
superwoman schreef:Doet het paard ook zijn tong uit z´n mond bij het?
) MonAmieC schreef:Ik heb laatst van anderen begrepen dat hij het bij de vorige eigenaren het ook wel eens deed (niet 100% zeker) dus het kan ook wel een gewoonte zijn geworden. Ze krijgt nu snel priveles van een hele ervaren insructrice dus dan komt er vast wel een oplossing.