[PG] Welsh A Schimmel ruin, (Waardhoeve's) Tryfan. 14 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

[PG] Welsh A Schimmel ruin, (Waardhoeve's) Tryfan. 14 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 21:05

ik zag dat op Marktplaats onlangs een advertentie stond met: "Superlieve Welsh A schimmel ruin". Vraagprijs was €1250. De tekst was:

"Zeer lieve Welsh A pony, is zeer braaf en heeft geen stalgebreken, hij wil heel graag geknuffeld en vertroeteld worden. Hij heet Tryfan en is geboren op 15 juni 1995. Vader Sumrin Tristan, 1,2m, Moeder Sumrin Tsarina 1,2m.

Tryfan is een pittige pony, doch zeer kindvriendelijk, zadelmak en rustig in het verkeer."

Ik zoek het ruintje, aangezien we zijn volle zuster hebben. De beschrijving zou zo die van haar kunnen zijn. Hun vader en moeder zijn bij ons geboren. Ik was Tryfan al een tijdje kwijt, wilde wel eens weten hoe het met hem gaat en eventueel wat foto's van hem zien.

smurfje

Re: [PG] Welsh A Schimmel ruin, (Waardhoeve's) Tryfan. 14 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:13

hoi,
Kan het zijn dar tryfan in belgie heeft gestaan?? Ik ken een schimmeltje die ook in het tuig loopt. Ontzettend lieve pony maar wel lekker ondeugend. Ik weet alleen niet of deze ook waardhoeve heet. Ik hoor het graag, want dan zijn we samen aan het zoeken naar de zelfde pony.

Foto's heb ik wel. Die moet ik dan inscannen,

Gr smurfje

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 09:59

hoi, dat is wel mogelijk. Ik heb hem sinds hij veulen was niet meer gezien. Daarna net iets te laat gebeld toen hij geruind werd als driejarige. Eigenaar vond het wel een heel mooi beestje, maar wist niet of de afstamming wel de moeite waard was.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:48

ik zal foto's is even in scannen. toen ik hem kende was hij nog wel heel donker.
het was echt een mannenpony, ontzettend leuk.

waardhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:05

Hallo Joost. De laatste keer dat ik Tryfan gezien heb is 4 jaar geleden, toen liep hij in Hagestein langs de Lek (bij de stuw). Hij werd gebruikt als menpony in een vierspan en zag er prima uit. Een echte Sumrin, maar dan in sportconditie. Of hij nog bij dezelfde eigenaar is weet ik niet. Zal eens navraag doen. Groet van de fokker van Tryfan!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:50

volgens mij hebben we het over de zelfde tryfan, de pony die ik ken is weg gegaan naar een man die hem als sportpony in het span zou doen. En tryfan had het daar erg goed.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:28

Hallo Waardhoeve, en welkom op Bokt! Tirion krijgt begin April weer een veulen, hopelijk haar derde merrieveulen (na 3 hengstveulens op een rij willen we wel weer eens wat anders). Overigens komt ze na ze gedekt is bij ons in Limburg wonen. Mijn zoontje rijdt er graag op, en dat is toch wat praktischer.

Joost

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:27

Ik heb in ieder geval de foto die op Marktplaats stond!
(als er bekende afstammingen op MP staan heb ik de tik de foto op te slaan voor m'n bestandje; toch nog ergens goed voor...!)
Afbeelding

Ik hoop dat de pony zelf ook nog te vinden is!
Succes!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 09:18

Hee Buster, geweldige aktie! Ik zie hier inderdaad veel van zijn moeder in terug en trouwens ook wel wat van zijn volle zus.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:33

TS: gefeliciteerd met het vinden van de pony. Super! *\o/*

Dit topic wordt dan ook gesloten. Mocht je de pony alsnog weer uit het oog verliezen en de zoektocht weer opstarten dan kan je de moderators van OV vragen het topic te heropenen. Het openen van een nieuw topic over deze pony is dan ook niet de bedoeling.