Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lins_nys schreef:Connie 1964: thanks, het is nog niet voor dit jaar, maar ik begin nu met alle info en voorbereidingen...
x_spekkie_x: ik ga direct een kijkje nemen, thanks
Fjordnina: niet meer dan 1 dag, dus dit wordt een hele uitdaging.
ikke schreef:Lins_nys schreef:Connie 1964: thanks, het is nog niet voor dit jaar, maar ik begin nu met alle info en voorbereidingen...
x_spekkie_x: ik ga direct een kijkje nemen, thanks
Fjordnina: niet meer dan 1 dag, dus dit wordt een hele uitdaging.
Een redelijke garantie op desastreuze gevolgen.
Aangezien je het kennelijk pas volgend jaar gaat doen; neem dit jaar om ervaring op te doen met korte trektochten in je omgeving.
Je kunt ervaringen lezen tot je een ons weegt, niets vervangt praktische ervaring, het zelf doen dus. je hebt de tijd, gebruik die tijd. Als je weet waar het over gaat, is het een onvergeetelijke tocht, waar je nog lang en met plezier aan terugdenkt. Ga je zonder of met weinig ervaring aan zo'n tocht beginnen, heb je een forse kans op een vroegtijdig einde van de tocht.
Lins_nys schreef:Alle tips zijn welkom, ook ivm training en kleding, zadeltassen...
Kuggur schreef:Lins_nys schreef:Alle tips zijn welkom, ook ivm training en kleding, zadeltassen...
Doe het niet! Je hebt ervaring met dagtochten, dat staat gelijk aan géén ervaring met betrekking tot een tocht van 1180(!) kilometer. Het is verbijsterend dat je dit zelfs maar overweegt.
De enige mogelijkheid dit te doen is onder de hoede van een stel doorgewinterde lange afstands rijders, en als je die tot je beschikking had zou je deze vragen niet stellen.

Citaat:De paarden gaan na een tijdje met de trailer weer naar Oostenrijk. Ik wil naar België rijden omdat ik van België afkomstig ben.
IVM voer zou ik op voorhand minstens elke twee of drie dagen een vaste slaapplaats op voorhand boeken waar we dan het voer voor de volgende twee of drie dagen kunne meenemen. Op he pakpaard zit dan steeds het voer voor twee of drie dagen. Beslag zou met hoefschoenen gaan, de paarden zijn niet beslagen. De juiste bepakking weet ik nog niet aangezien het nog een paar jaartjes verder zal zijn... Qua kilometers per dag ga ik nog zien, ik ga eerst een paar weektochten proberen te doen en zien hoe we daar uitkomen voor ik dit beslis, maar ik reken toch op drie a vier mannden reizen. Mijn conditie is op peil, dat is geen probleem. Bedankt voor de tips, kan ik al een eindje mee.
De paarden gaan na een tijdje met de trailer weer naar Oostenrijk. Ik wil naar België riden omdat ik van België afkomstig ben. IVM voer zou ik op voorhand minstens elke twee of drie dagen een vaste slaapplaats op voorhand boeken waar we dan het voer voor de volgende twee of drie dagen kunne meenemen. Op he pakpaard zit dan steeds het voer voor twee of drie dagen. Beslag zou met hoefschoenen gaan, de paarden zijn niet beslagen. De juiste bepakking weet ik nog niet aangezien het nog een paar jaartjes verder zal zijn...
Qua kilometers per dag ga ik nog zien, ik ga eerst een paar weektochten proberen te doen en zien hoe we daar uitkomen voor ik dit beslis, maar ik reken toch op drie a vier mannden reizen. Mijn conditie is op peil, dat is geen probleem. Bedankt voor de tips, kan ik al een eindje mee.
Leuk dat je onze site alvast gevonden hebt!
) bij je smid dat hij niet teveel van de hoeven moet afhalen en de nagels in dezelfde gaten moet slaan, kom je een heel eind. Zelfs bij Joy waren niet de ijzers het uiteindelijke struikelblok, en zij VRAT ijzers.
Voorzichtig beginnen in een omgeving die je kent, en dan 'n keer een week of meer in een omgeving die je niet kent. Als je twee of drie weken weg kunt en je krijgt de boel goed bolgewerkt, dan kun je ook twee of drie maanden weg. Dan loop je nog altijd tegen verrassingen aan de eerste keer, maar dat lopen ervaren longriders die al duizenden kilometers gereden hebben ook iedere reis nog opnieuw. Problemen tegenkomen is niet zo erg. Je moet weten hoe je ze moet oplossen