buitenrit in Chaam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crissy

buitenrit in Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:29

Met een vriendin wil ik een buitenrit in Chaam gaan maken.
Heeft iemand tips waar je makkelijk de auto met trailer kan parkeren?
En welke route je dan kan rijden? Is er een kaart van het gebied, of zijn routes aangegeven? En hoe lang kan je ongeveer aaneengesloten in het bos rijden?
Heel wat vragen dus, hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt, Crissy

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:21

je kunt er heel fijn rijden, ik weet alleen zoveel parkeerparkeerplaatsen voor trailers omdat ik zelf altijd te voet ga met mijn paard. Ik weet wel een plek bij het Ulvenhouts bos vanwaar je gemakkelijk door kan steken naar het Chaamse bos. Daar kun je wel je trailer kwijt. Achter het tuincentrum in Molenschot heb je ook een breed zandpad waar je je trailer kwijt kunt en vanwaaruit je het Chaams bos in kunt. En volgens mij kun je bij recreatieplas het Zand ook wel je trailer kwijt.
Goede kaarten zijn er naar mijn weten niet. Ik heb wel een vrij algemene kaart van het Taxandria ruiterroute netwerk maar erg veel detail heeft hij niet

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:25

Wij zetten de auto (met trailer) altijd bij putven.
dit is midden in de chaamse bossen...

dit is een doolopende straat, die uitloopt op een parkeerplaats. (putvenweg geloof ik dat de weg heet)

Crissy

Re: buitenrit in Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 09:44

Bedankt voor de tips, ik ga hier zeker gebruik van maken. Vandaag helaas te slecht weer, maar weet dan waar ik binnenkort terecht kan. Die Putvenseweg heb ik opgezocht en lijkt me een goed alternatief.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:46

Mooie omgeving, ik rij er al 20 jaar. Bij "De Eikenmik" bij Ulvenhout is een parkeerplaats waar je ook wel trailers kwijt kunt en dan zit je meteen op de ruiterroute. Is Ulvenhoutse bos overigens, niet Chaam, maar je kunt van daaruit wel aansluiten op de routes rond Chaam, maakt niet uit, 't is daar overal mooi rijden :D.
Putven kan ook prima, en bij 't Zand kun je wel parkeren, maar laat de boswachter je daar niet zien, er ligt daar geen ruiterpad! Ik weet niet op welke termijn je wilt gaan rijden, maar in maart zijn er in dat gebied rond 't Zand in het weekeind altijd SGW-wedstrijden, niet zo handig als jij daar net je route doorheen gepland had!!!
Achter het tuincentrum Princenbosch bij Molenschot is al genoemd, goede optie, ligt ook bijna aan een ruiterroute. Aan de kant van Chaam zelf is een rijverenigingterrein maar dan ben je nog wel een stukje onderweg voor je in het bos zit. Aan de kant Ulicoten zit Stal 't Beekdal, ook vlakbij het bos, misschien mag je daar ook wel parkeren.

Ruiterroutes hebben ze nog wel 'ns bij de VVV, van de boswachterijen daar bestaan goede kaarten (ik heb ze niet voor je helaas, ik verdwaal daar echt niet ;) )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:51

Handig topic dit. Ik sta sinds begin dit jaar in Chaam met mijn pony en weet de weg nog niet zo heel erg goed. Ik ga eens opzoek naar kaarten met goed aangegeven ruiterroutes :)

Je kunt ook in het bos parkeren op bezoekersplekken waar wandelaars veel uitstappen om te beginnen met hun wandeling. Als je het bos inrijd op de brede zandpaden kom je die vanzelf tegen.