Speeltjes in de paddock

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Speeltjes in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:31

Hoi hoi!

Wat voor speeltjes geven jullie je paarden? In stal en in de paddock/bak.

Ik had mijn jaarling een skippybal gegeven maar daar ging een ander veulen mee vandoor en zij vond er niets aan :P

Ik zat al te denken aan een wilgentak maar ik vind dit best gevaarlijk i.v.m. scherpe randen etc.
Of misschien een pion, autoband (is dit niet giftig?), of een oude brandslang (niet al te lang natuurlijk).

En in haar stal misschien een wortel aan een touw hangen ofzo? Heeft iemand anders nog goede ideeën?

Ben benieuwd! ;)

NkPrecious

Re: Speeltjes in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:44

hoi maayk!!
Bij mij hebben ze regelmatig takken van verschillende bomen in de bak gehad. ze vinden dit erg leuk en kunnen der tijden zoet mee zijn :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 16:56

Hee Leo!
Speelde Royen daar bij jou ook mee dan? Of alleen de andere paardjes? Gebruikte jij gewone takken of (bijna) boomstammen?

Groetjes

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:04

ik gebruikte dunne takjes,, die hier bij ons uit de bomen vielen :P Ook royen 'speelde' hiermee, in ieder geval zijn ze er druk mee echt spelen kan je het niet noemen, maar wat ze doen is btje kauwen, verplaatsen, kauwen, even laten rusten, weer verplaatsen bladiebla:P tis tijdsbesteding ;)

colunder
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:37

Ik heb een oude autoband waar ik weleens brood of wortels in doe,vinden ze erg leuk.
Ook heb ik zo'n harde plastic voerbal voor honden,daar doe ik paardenbrok in,zijn ze ook heel druk mee!
Je hebt die ballen ook speciaal voor paarden maar die zijn erg duur.
Verder ligt er nog een jollybal maar daar doen ze weinig mee(daar speelt de hond het vaakst mee)

miranda19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:47

ik heb een jollybal en gebruik ook een bal waar voer in kan daar wordt veel mee gespeeld

Eke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:10

bij ons op stal hebben we pionnen in de losgooibakjes mijn paard speelt er niet echt mee ze gaat er altijd op staan en dat is het :=

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:25

die autoband met voedsel in vind ik wel een goed idee, ligt ie gewoon op de grond?

Misschien een biet met een gat erin, touw erdoor en ophangen op een plaats waar hij los kan hangen (dus niet tegen een muur aan). Daar kunnen ze zich ook wel even mee bezig houden.

Verder hebben wij nog een paar jolly ballen, verkeerskegels liggen, wilgentakken...

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:38

ehm, andere paarden ;), speciekuip, of eigenlijk, die staan er om hooi in te doen maar daar word mee gevoetbalt, takjes.
Echt spelen met dingen doen ze niet zo veel, wel hard achter mekaar aan rennen enzo.
We hebben veel voermomenten op een dag en ze staan dag en nacht buiten met schuilmogelijkheid.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:41

Wij hebben een paar pionnen staan. Vooral de jonge paarden zijn er veel mee bezig. Staan erop waardoor dat ding onder hun buik opeens beweegt of tillen hem op. We hebben ook een grote bal maar het nadeel is dat die bij gekkigheid de bak uit kan struiteren. En we hebben een keer een hengst gehad die de bal wilde dekken en hierbij met zijn voorbenen over het hek ging.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:49

Ik had de skippybal opgehangen in haar stal, dat vondt ze eerst helemaal geweldig. Dus daar speelde ze alleen in de stal mee, buiten in de paddock waren er veel te veel andere intressante dingen te zien en doen :P.

Alleen die skippybal heeft er 3 dagen in gehangen en toen vondt mevrouw het weer saai. Dus tijd voor het volgende speeltje :D

(Het zijn net mensenbaby's, die moet je ook elke keer ander speelgoed geven om ze te blijven intresseren)

Dus nu heb ik een kleine pion in haar stal opgehangen, dus door het bovenste gat heen en het uiteinde een dik stro-touw, breed uitgehangen zodat de pion schuift over het touw (dus beweegd) en ongeveer op schofthoogte opgehangen.

Begint ze meteen overdreven aan te likken en tegen aan te duwen :P Helemaal into haar nieuwe speeltje hahaha :D

Van de week haal ik deze er weer uit en dan komt er een dikke wilgentak in te hangen waar ze aan kan knagen.

Verder had ik nog verzonnen om een suikerbiet op te hangen, maar voorlopig nog even niet want ze moet eerst weer goed in haar spieren zitten (zie mijn andere topic). Dus genoeg speeltjes voor in d'r stalletje en in de paddock vindt ze er niets aan :+