Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
).. het ene halstertouw heb ik aan het halster het tweede heb ik zichtbaar los vast.. meneer weet het precies want nu loopt hij dus keurig mee.. tenzij ik het tweede halstertouw vergeet en hij dus prompt weer stokstijf blijft staan.. of nog vervelender twee stappen achteruit doet.. 

girly_1 schreef:Ik heb dit ook een poosje gehad met mijn paard![]()
Wat ik toen gedaan heb:
Is hem met het halstertouw vragen mee te lopen ( lichte druk op het halstertouw)
Geen reactie van zijn kant hem dan een aantal passen achterwaards laten gaan ( doordat het voor een paard moeilijk is achterwaards te gaan corrigeer je hem op deze wijze)
Dan het halstertouw weer laten vieren en weer rustig in de richting lopen weer je heen wilt.
Staat hij nog steeds stil zet je hem weer in zijn achteruit.
Maar je zult zien dat hij er snel genoeg voor kiest om gewoon mee te lopen !
stoer schreef:mijn paard zou je lachend aankijken, en geen stap achteruit doen...
stoer schreef:girly_1 schreef:Ik heb dit ook een poosje gehad met mijn paard![]()
Wat ik toen gedaan heb:
Is hem met het halstertouw vragen mee te lopen ( lichte druk op het halstertouw)
Geen reactie van zijn kant hem dan een aantal passen achterwaards laten gaan ( doordat het voor een paard moeilijk is achterwaards te gaan corrigeer je hem op deze wijze)
Dan het halstertouw weer laten vieren en weer rustig in de richting lopen weer je heen wilt.
Staat hij nog steeds stil zet je hem weer in zijn achteruit.
Maar je zult zien dat hij er snel genoeg voor kiest om gewoon mee te lopen !
mijn paard zou je lachend aankijken, en geen stap achteruit doen... ik denk dat je hem gewoon met een tik duidelijk moet maken dat ie mee moet lopen ( en een tik is niet slaan he, voordat iedereen daar weer over valt)