zadel gaat goed, aan de lange lijnen werken gaat goed. we hebben eigenlijk alles
al geoefend.
alleen heeft ze er een hekel aan als je aan haar mond zit en dan voornamelijk als ze het idee krijgt dat je
iets van haar wil (wormenkuur, tandarts, bit enz.)
de eerste keer ging het bit gewoon makkelijk in. (overbluft?)
de tweede keer deed ze moeilijjk.
ik dacht aan tanden, dus de tandarts laten komen. door een ongelukje ging daar wat tijd overheen.
nu is de tandarts dus geweest en het gebit is prima, daar kan het niet aan liggen.
ondertussen heb ik nu met veel strijd 3x het bit ingehad. ik dacht een kwestie van wennnen, dat is namelijk
meestal bij haar.
maar nu dus niet

vandaag erg lang bezig geweest, veel geduld gehad, suiker aan het bit enz.. maar uiteindelijk heeft mevrouw gewonnen.
het wilde echt niet lukken

ik doe het nu zo:
1 iemand houd haar vast. ik maak het linker bakstuk los. doe het hoofstel over haar hoofd.
klik met een losse paniekhaak het bit aan het hoofdsel vast aan de rechter kant, zodat die niet rond kan zwiepen.
en probeer dan haar zover te krijgen het bit in te doen.
gister lukte het nog, in deed m'n hand in haar mond en dan snel het bit. maar elk trucje werkt maar één keer.
zij reageerd dan met hoofd omhoog gooien zodat ik er niet meer bij kan, ophoog komen (niet hoog, maar toch) of achteruit lopen.
je mag op dat moment niet eens meer naar haar mond wijzen of aan haar neus komen.
als het bit er eenmaal inzit is dit over. ze kauwt en vind het raar, maar lijkt er ook geen last van te hebben?
je mag dan gewoon weer aan haar neus komen.
ik heb een dun, dubbelgebroken bitje.
ik heb haar alleen nog maar een kaptoom gelongeerd dus ze heeft nog nooit een ruk in haar mond gehad oid.
wie herkent dit probleem en heeft er tips?!