Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misty2001 schreef:oke bedankt voor jullie tips.
Nelson is ook niet van mij, en bemoei me er ook niet zo graag mee, maar zo kan het ook niet langer, daarom dat ik 1 keer in de week ook op hem rijd, gaat wel redelijk goed, hij is heeel anders dan een normaal paard, een paard met super grote gebruiksaanwijzing
maarja ik ga morgen wel eens achteraan of ik hem meer beweging mag geven,
@ HerAndHorse: hij staat gelukkig niet alleen, alleen als ik aan het rijden ben op het andere paard wel maar hij kan naar buiten kijken en mij zien rijden,
hij mag niet meer hooi hebben dan hij nu krijgt anders word hij hoefbevangen omdat hij te weinig beweegt en al vrij dik is.. kan ik niet meer hooi geven..
)...
Dus miss. ook weer niet handig. Kaylee12 schreef:Hoe vaak meg je rijden?
Anders kun je hem rijden en een paar x longeren in de week?
Succes!
FiekexD schreef:misschien kan je een keer met hem wandelen, vaker rijden longeren en losgooien. en niet zo ver weg gaan met je verzorgpaard.
en dat spul op de deur smeren zodat ze er niet meer aan eten omdat ie het dan vies vind.
speeltjes in zijn stal doen.
liksteen of wortels/snoepjes verstoppen in de stal.. (alleen op de droge en schone plekken) wel grote dingen, anders kan hij het niet vinden
, dat help gelukkig al wel iets, hij heeft zo'n hymalaya geval, zo heet die toch
Branca schreef:Is een herkenbaar probleem... is nu eenmaal zo en kan je weinig aan veranderen.
Maar staat ie normaal wel buiten? Als dat zo is.. en wordt ie maar 1 x bereden en gelongeerd.. Dan is dat toch geen ramp. het is niet jouw paard, je doet je best. Je hoeft niet de zorgen van een ander op je te nemen.
Mja, als het niet zo is, is het een triest dier met nog een triestere eigenaar (in andere betekenis van t woord)...
Hooi geven is niet erg. Als het goed is, krijgt ie daar niets van. Alleen vraag ik me af waar het hooi dan wel niet allemaal ligt als ie rondjes looptDus miss. ook weer niet handig.
, en krijgt hij tegen 6 uur eten en tegen half 9 de rest,