Mijn leren laarzen zakken niet in??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKC

Mijn leren laarzen zakken niet in??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 23:34

Hallo,,
Ik heb mijn leren laarzen al een paar maanden alleen ze zakken niet in.
In de winkel wou ik eerst 1 of 2 centimeter lager nemen maar die mevrouw zei dat ze,
dan te laag werden.
Maar nu zijn ze dus een beetje te hoog want ze komen tegen mij knieschijf aan.
Heeft iemand tips om ze te laten 'inzakken'??
Groetjes Célyn

feya1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:28

als ze niet willen inzakken, kun je misschien van die hakzooltjes kopen, dit zijn zooltjes die je in de hak van je rijlaars doet, zodat je been hoger uit de laars komt en je dus geen last van te hoge rijlaarzen hebt.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:31

Ik heb zelf ook hakblokjes en ik heb veel gefiets met men lere rijlaarzen in het begin was het heeeel pijnlijk %) maar na een paar keer waren ze perfect! +:)+

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:31

Mijn eerste laarzen wouden ook niet inzakken, terwijl de verkoopster dat wel had gezegd. Ze waren bij mij 2.5 cm hoger dan dat ik ze eigenlijk wou nemen, maar mevr. zei dat omdat ze nog gingen inzakken ik ze beter iets hoger kon nemen. Na 3 maanden nog steeds niet ingezakt en was er behoorlijk boos om geworden ( ze waren ook niet zo goedkoop namenlijk ). Een vriendin van mij zei toen dat ik ze aan moest doen met fietsen en dan vooral je hak veel naar beneden doen. Binnen 2 weken waren ze bij mij ingezakt op de juiste hoogte.
Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt. Het heeft mij toen wel goed geholpen ;)

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:42

Julita schreef:
Mijn eerste laarzen wouden ook niet inzakken, terwijl de verkoopster dat wel had gezegd. Ze waren bij mij 2.5 cm hoger dan dat ik ze eigenlijk wou nemen, maar mevr. zei dat omdat ze nog gingen inzakken ik ze beter iets hoger kon nemen. Na 3 maanden nog steeds niet ingezakt en was er behoorlijk boos om geworden ( ze waren ook niet zo goedkoop namenlijk ). Een vriendin van mij zei toen dat ik ze aan moest doen met fietsen en dan vooral je hak veel naar beneden doen. Binnen 2 weken waren ze bij mij ingezakt op de juiste hoogte.
Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt. Het heeft mij toen wel goed geholpen ;)

haha dat zei ik ook net :D het is dus bewezen het helpt echt _/-\o_

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

Traplopen helpt ook. Die van mij waren ook pas na 6 maanden goed gezakt dus suc 6 :P

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:48

Mij hebben ze ook wel eens de tip gegeven om er trappen mee te lopen, dat hielp ook prima. Het loopt niet echt lekker maar werkt wel. Als ze te snel inzakken is het vaak wat slapper leer en gaan de laarzen minder lang mee.

Cheiba

Re: Mijn leren laarzen zakken niet in??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:49

mij is verteld dat je er eerst een week mee moet fietsen

SRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:06

Als je gaat fietsen krijg je dan niet van die 'rimpeltjes' op het stukje in de knieholte, want dat vind ik niet zo mooi.

Volgens mij is het ook zo als je nieuwe rijlaarzen gelijk met spanners er in zet zakken ze ook minder snel in. Maar dat weet ik niet helemaal zeker :P

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:25

Dankjulliewel voor de reactie's :D Ik ga het even proberen! ;)

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:27

Ik doe er trouwens geen laarzenspanners in want ik heb cavallo's met elastiek en die vrouw zei dat dan het elastiek te ver uit ging rekken ofzo,, duss daar kan het niet aan liggen;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:54

Ik zou er zeker niet mee gaan fietsen of traplopen. Je krijgt dan valse knikken in je laarzen en dat staat best lelijk, zonde van je duur gekochte laarzen. In de knieholte gaat er dan bijvoorbeeld een randje omstaan.

Gewoon mee lopen en veel rijden. Zo'n hakje maakt het inrijden minder pijnlijk, dan gaat het makkelijker. Ze zakken vanzelf.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:00

BIj mij waren ze na een jaar nog niet gezakt (rij gemiddeld 1x per week), tenminste niet genoeg. Was ook boos geworden. Kreeg van de winkel van die hakjes. Nu gaat het, maar kan ze nog pas dicht doen als ik er op zit.

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:06

Ik ga eerst van die hakjes even proberen, want zou het zonde vinden als er van rare knikken inkomen.;)