Allereerste keer naar het bos, wat te doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Allereerste keer naar het bos, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 11:02

Wij gaan straks voor de eerste keer naar het bos met onze pony, ze is best wat schrikkerig en daarom willen we haar eerst aan de hand met een hoofdstel in het bos in.

Bind je het longeertouw dan van de ene ring van het bit door de andere kant door om zo meer grip op je ponypaardje te houden.

Hoe doen jullie dat?

Dszjj

Re: Allereerste keer naar het bos, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:06

ik zou een bitstukje aan het bit vast klikken en daaraan een halstertouw! en een halstertouw om dr nek doen voor de zekerheid! verder zelf zo ontspannen mogelijk zitten en rijden en als je denkt dat ze ergens van kan gaan schrikken ff waarschuwen! door let op te zeggen! dit heeft mijn schrikachtige kwpn-er heel snel door en is nu al veel relaxter!
veel succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:13

Als ik het goed begrijp ga je met je pony aan de hand wandelen. Dan kan je de longe ook door de bitringen en over het hoofd van de pony doen. Dus eerst los door de bitring aan de kant waar jij zal lopen, dan hoofdstel volgen achter de oren en vastmaken aan de bitring aan de andere kant.

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:28

Oke....spannend....dank jullie wel...

Puk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:33

En als je iemand anders meeneemt gewoon lekker blijven kletsen en af en toe aanhalen. Paarden vinden dit gerustellend en voelen zich beter op hun gemak.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:37

Probeer in ieder geval je eigen spanning onder controle te houden. En doe zoveel mogelijk of er niets aan de hand is..
Het mooiste is als er iemand bij is waarmee je kan ouwehoeren, dan ontspan je vanzelf, en je pony daardoor ook..

Heb je niet nog een braaf paard in de buurt die mee kan?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 13:02

Nee er gaat geen ander paardje mee, we gaan met z'n viertjes het bos in zus kletsen zullen we zowiezo wel hahahaha.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:10

StalDuijndam schreef:
ik zou een bitstukje aan het bit vast klikken en daaraan een halstertouw! en een halstertouw om dr nek doen voor de zekerheid! verder zelf zo ontspannen mogelijk zitten en rijden en als je denkt dat ze ergens van kan gaan schrikken ff waarschuwen! door let op te zeggen! dit heeft mijn schrikachtige kwpn-er heel snel door en is nu al veel relaxter!
veel succes!

Haha, dat werkte bij mijn paardje juist precies omgekeerd!
Als er iets in de buurt was waar hij van kon schrikken praatte ik normaal door met de persoon die mee was, en deed alsof ik die tractor of dat wapperende zeil niet eens zag. En zo ging het bij ons juist goed, dan liep hij er meestal zo langs, vaak zonder enige reactie..
Dus denk dat dat per paard verschilt, gewoon even aftasten en even kijken waar jouw paard het beste op reageert :j Succes!

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:20

Nou, ze gaf bijna geen krimp.....wel moesten we een drukke weg oversteken en wij braaf over het zebrapad en zo'n vette pick-up zette effe lekker zijn gas aan toe wij voorbij kwamen :( . Kiki stond nu dus wel scheef op het zebrapad.

Ik hoop oprecht dat deze man later mijn zijn eigen kind hetzelfde overkomt, alleen zit mijn dochter achter het stuur... }>

In het bos liep ze lekker met een losse lijn mee, geweldig was dat!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:17

je hebt met een paard geen voorrang op het zebrapad. als je een paard vast hebt ben je namelijk officieel een bestuurder.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:21

Misschein kan je een ander ervaren paard meenemen ?
Zo zal je pony sneller gerust zijn , neem wel een paard dat niet schrikt , want anders heeft het weinig zin .
Verder ben ik akkoord met bovenstaande suggesties ! :D
Succes

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 12:30

Zaina schreef:
je hebt met een paard geen voorrang op het zebrapad. als je een paard vast hebt ben je namelijk officieel een bestuurder.

Het stoplicht van het zebrapad, stond op groen....en wij hebben geen voorrang?????

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:15

dat zei je er niet bij

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:08

Heeee ;)
gewoon eerst rustig stappen en dan zie je vanzelf :D

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:35

femmie1996 schreef:
Zaina schreef:

Het stoplicht van het zebrapad, stond op groen....en wij hebben geen voorrang?????

Nee geloof ik, als je op je fiets zit en je gaat via het zebra heb je toch ook geen voorang? pas als je er af stapt meende ik.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:10

Om dat probleem maar even op te lossen:
Licht gaat voor wegtekens (zebar, haaientanden etc)

Als bestuurder van een paard mag je daar gewoon overteken als het licht op groen is en hoor je daar ook voorrang voor te krijgen omdat het licht van de auto dan op rood staat waar hij zoiezo niet doorheen mag rijden. als het licht uit staat of er niet is, dan heb je als bestuurder van een paard geen voorrang op het zebrapad.

Maar goed zelfs als er geen licht was geweest had de auto moeten stoppen voor de voetgangers die met jou meeliepen want die waren zonder pony's (?) en dus gewone voetgangers.