manutjuh schreef:In mijn onderschrift staat ook een nieuw zadel, maar 10 keer op gereden.
Tsja miskoop is hier een duur grapje geweest dat ons €1200 eruo heeft gekost. Wij kochten ons paard en de fokkers verkochten ook westernzadels. Wij kochten dus een zadel bij ons paard, wij wezen een zadel aan en hun gingen kijken of hij paste. Wij hebben geen verstand van zadels passen (na dit grapje wel, geloof me je leert snel) en gingen dus uit van de deskundigheid van de mensen die het zadel aan ons verkochten. Thuis kwamen de problemen al snel, ons superbrave paard wilde ineens niet meer rijden. en van niet meer willen rijden kwam pijn bij het lopen over harde dingen. Dat ging over na een week niet rijden, wij weer erop, paard loopt goed, 5 minuutjes later bokken, weer bokken. Afgestapt en de dag erna paard weer overal pijn. Dierenarts gebeld, die adviseerde de fysio omdat hij niks kon vinden. Iedereen zei dat het apsoluut niet aan het zadel kon liggen, die was tenslotte 2 maanden eerder nog 'opgemeten' dus dat kon niet. Fysio zei dat het uit zijn rug kwam, en adviseerde toch maar eventjes de zadelmaker. We hebben oefeningen mee gekregen en de zadelmaker hoefde niet eens te komen, vroeg een aantal dingen, hoe het zadel lag, welke delen bedekt waren door het zadel en zei meteen dat het zadel te groot was. Dus wij hebben nu een ander zadel die wél past, en nu gaat het super! niks geen klachten meer, geen gebok, gewoon weer braaf zoals altijd.
Zo zie je maar, overal zit een verhaal achter en een nieuw zadel staat écht niet zomaar te koop, geloof me, wij konden ook wel janken.
Arme jij....