Leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xennagirl

Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 13:02

Hoe geven jullie je leren rijlaarzen een beurt?
En hoe vaak?
Ik maak ze eerst schoon met zadelzeep, dan vet ik ze in met lederdressing, dan behandel ik ze met schoensmeer en dan veeg ik dat uit met een panty voor de glans :D

En heeft iemand nog tips om ze te laten glimmen?
:*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:05

Na mijn schoenen/laarzen behandeld te hebben met schoensmeer is een borstel genoeg.(grote borstel met korte haren) Even goed uitborstelen en het glimt als een gek. ;)

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:09

Eerst haal ik het ergste zand eraf. Daarna gebruik ik de petrie bootcare set, dit is cleaner en daarna smeer je je laars in met de cream. even in laten trekken nog een keer met de bijgeleverde doek wrijven en je laarzen zijn weer mooi schoon.

Oliebollie

Re: Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:12

Ik maak ze schoon met water, en laat ze drogen, daarna smeer ik er petri cream collor op.. nog even oppoetsen en ze glimmen ontzettend!!
heeeel soms doe ik er wel gewoon zadelvet ( van passier ) op, maar dan worden ze zo zacht..

Ik had ook die petrie bootcare set, maar na een maand werden heel me laarzen al grijs.. Dus heb nou die colorcream echt superrr!

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:22

ik maak ze eerst schoon met water en dan schoensmeer. ;)
werkt prima!

marloezzke

Re: Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:28

tip om ze meer te laten glimmen, geen zadelzeep en lederdressing!!!!!! worden je laarzen snel dof van.

schoon maken, met een vochtige doek en vervolgens schoensmeer/poets het liefst kiwi.

ik maak mijn laarzen overigesn iedere dag na het rijden schoon en echt poetsen doe ik een keer in de week, zodat ze weer mooi glimmen.