Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mistic schreef:Het is dus wel een auto van de zaak, aangezien de auto op naam van de zaak staat. Er mag dus niet prive in de auto gereden worden (op geloof ik 500 km na).
Je vader heeft dus gelijk.
.Pliensdream schreef:Hoeveel zijn die kosten daar voor, weet je dat ook toevallig?
frankiej schreef:zo lang je pa geen km-registratie bijhoudt, wordt er aan het einde van elk jaar 25% (20% als ie een milieuvriendelijke auto heeft) van de nieuwwaarde bij z'n inkomen (is dus niet per definitie salaris, wel als ie directeur is van z'n bv) geteld. en over dat inkomen moet inkomstenbelasting worden betaald voor een zelfstandige. bij salaris als directeur zijnde, wordt die bijtelling via de loonbelasting door de fiscus geïnd. voordeel is wel dat brandstof enzo via de zaak allemaal aftrekbaar is van de winst voor de belastingdienst. dit geval heeft overigens totaal niets met de verzekering te maken. misschien met de pakketkorting maar dat is dan ook alles.
Citaat:Als er is afgesproken dat de auto uitsluitend zakelijk zal worden gebruikt, is je hele verhaal zinloos. Dan mag die auto gewoon niet gebruikt worden voor privé zaken, zoals het vervoer van een paard. Zo simpel kan een afspraak zijn.
Enne, misschien WIL de vader van TS domweg niet hebben dat zijn dochter met die auto op stap gaat, weet ik veel, er zijn 1001 redenen te bedenken waarom iemand domweg niet wil dat zoiets gebeurt.
sflj schreef:als die auto al zo oud is moet hij eens informeren hoeveel de bijtelling eigenlijk is. Dat wordt nl minder vanaf een bepaalde leeftijd van de auto. In dat geval kun je er voor kiezen om gewoon de volledige bijtelling voor lief te nemen en mag je hem zoveel privé gebruiken als je wilt, alle kosten aftrekken (dus brandstof, onderhoud, verzekering enz enz) en hoef je geen kilometerregistratie bij te houden.
Ik zou het wel weten.