Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Marion71 schreef:Vanaf 1 juli ben je als houder van een paard, en dat is de staleigenaar, verplicht om het paspoort in je bezit te hebben. Als pensionhouder moet je dit dus. Kun je ingeval van controle geen paspoort overleggen, dan krijg je een boete. En die moet de pensionhouder betalen. Kijk maar eens in de nieuwe regels voor paspoorten, etc. Hebben vorige maand artikelen in de IDS, Paard & Sport en Hoefslag (vast nog meer) over gestaan.
Nogmaals je stalhouder moet dit of hij dat wil of niet. Een kopie is dus eigenlijk niet rechtsgeldig.
Ranny schreef:Hij heeft het nu ook over de bovenstaande regel, maar hij is zo'n warrig persoon en raakt altijd zijn eigen spullen kwijt dus mijn paspoort krijgt hij echt niet (de rest op stal denkt hier ook zo over). Wij zijn meer op stal dan hij dus ik denk dat dit geen probleem gaat worden. Ik heb het productschap al een mail gestuurd met de vraag wat nu de regels precies zijn.
madamX schreef:Zolang dat niet waterdicht is wordt het wel erg moeilijk om hier een wet voor te maken waarin verplichtingen staan.
Maar ik ben benieuwd wat het productschap antwoord....