Hallo <33 Ik ben mijn pony aan het trainen om op wedstrijd te gaan. Alleen zij verschiet nog al graag op andere plaatsen, dit is nu wel al een stuk beter maar toch blijft ze verschieten.. Wat is volgens jullie om voor het eerst op wedstrijd te gaan, in het binnen of buitenseizoen?
Buiten. Omdat ze daar min of meer tussen andere paarden lopen tijdens de proef, gaat het juist vaak beter. Alleen in een binnenbak (tijdens de proef) vinden veel pony's wat eng, helemaal de kijkerige types.
Ja dat dacht ik dus ook al, maar veel zeggen van binnen omdat ze daar opgesloten zitten in de bak. Maar ik zei ook al van ik rijd meestal buiten, en dan is dat ook fijner omdat ze dat gewend is
Als ze gewend is aan buitenrijden, lijkt me het helemaal beter! En juist dat opgesloten gevoel wekt misschien stress op bij haar en dat wil je ook niet hebben natuurlijk.
Nee idd! En dat zou de eerste keer zijn dat ik op wedstrijd gaa.. :bloos: En als ze binnen rijd dan is het echt helemaal stress... En kan ze beter ijzers hebben of niet?