onthouden parcour

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

onthouden parcour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:07

hallo bokkers!
ik heb binnenkort mijn eerste springwedstrijd op mijn verzorgpony: micha, hoe onthouden jullie het parcour het handigst?
want ik weet niet zeker of ik het parcour wel onthou of niet.
mvg. maaike

Maiska

Re: onthouden parcour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:13

Weet niet precies hoe dit werkt, ik spring zelf niet.

Er staan wel bordjes bij met nummers, en je kunt het vaak ook aan vlaggetjes zien dacht ik :?
Parcour goed verkennen van te voren als dat kan, en dan ezelsbruggetjes verzinnen!

Succes! :D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:16

Goed doorlopen en dan daarna met je vinger in de lucht nog een keer zonder te kijken doorgaan..

Meestal zijn t wel logische lijnen...

Succes!

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:16

je moet eerst het parcours lopen, en daarna met je ogen dicht proberen de lijnen te rijden ;) zo doe ik het altijd en ik ben het nog nooit vergeten :P

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:17

Maiska schreef:
Weet niet precies hoe dit werkt, ik spring zelf niet.

Er staan wel bordjes bij met nummers, en je kunt het vaak ook aan vlaggetjes zien dacht ik :?
Parcour goed verkennen van te voren als dat kan, en dan ezelsbruggetjes verzinnen!

Succes! :D

dankjewel:), je hoort de uitslag nog wel:D

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:17

Zepjuh schreef:
je moet eerst het parcours lopen, en daarna met je ogen dicht proberen de lijnen te rijden ;) zo doe ik het altijd en ik ben het nog nooit vergeten :P

oke:), dankjewel, je hoort de uitslag nog wel en hoe het gegaan was:)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:18

Er zijn veel verschillende manieren; zelf vind ik het het handigst om lijntjes te onthouden: dus bijvoorbeeld steeds 3 hindernissen achter elkaar.

Tijdens het parcourslopen moet je gewoon rustig de tijd nemen. Je loopt het parcours eerst helemaal te voet zodat je de lijntjes kent. Daarna probeer je of je in je hoofd het parcours af kunt gaan zonder naar de hindernissen in de bak te kijken.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:24

Lisa91 schreef:
Er zijn veel verschillende manieren; zelf vind ik het het handigst om lijntjes te onthouden: dus bijvoorbeeld steeds 3 hindernissen achter elkaar.

Tijdens het parcourslopen moet je gewoon rustig de tijd nemen. Je loopt het parcours eerst helemaal te voet zodat je de lijntjes kent. Daarna probeer je of je in je hoofd het parcours af kunt gaan zonder naar de hindernissen in de bak te kijken.

oke, hartstikke bandankt :D

Heleen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:51

leren en als je moeite hebt met onthouden.. maak er dan dressuurfiguren van in je hoofd..

gebroken lijnen, diagonaal van hand veranderen enz enz... dat maakt het makkelijker als je moeite hebt met volgordes, maar wel dressuurproefjes kunt onthouden

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:57

Eerst heel aandachtig rustig doorlopen, dus niet al pratend en lachend maar gewoon met je hoofd erbij ;)
Als het kan iemand meenemen die ervaring heeft met springen zodat die eventueel tussen een dubbel of een lijntje het aantal passen kan bepalen en je kan zeggen of je iets voorwaarts moet rijden of juist iets terug moet rijden.

Dan nog eens met je vinger zo aanwijzen en doorlopen in je hoofd.
Als je nog tijd hebt kun je ook nog even voor je gaat losrijden kijken naar een paar combinaties.

En het rode vlaggetje hoor rechts en het witte vlaggetje hoort links, maar denk niet dat je tijdens je parcours daar echt op zult letten.

Succes ermee :)

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:09

Het parcour moet je eerst goed doorlopen & dan goed onthouden op welke hand je moet gaan. dan lukt het vast wel. ik Denk zelf altijd op welke hand ik moet na de hindernis werk echt ! suc6

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:01

Verplaatst: TAO --> WD-V

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:03

Ik probeer de logica van het parcours in te zien. Die parcoursbouwer bedoelt iets, er moet een logische lijn in zitten. Die zoek ik op de tekening, en daarna loop ik 'm even 2x. Daarna nog een keertje in m'n hoofd (en het vingertje in de lucht :D ) een keer herhalen en dan zit 'ie wel.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:15

Ik onthoud altijd de te rijden lijnen; volte links/ rechts, diagonaal enz en niet de obstakels zelf, maar dat is bij mennen. Ik weet niet of je hier wat aan hebt bij het springen.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:00

Ik loop het parcour altijd 2 keer. 1x om te kijken waar de hindernissen staan. 2e keer om te meten.

Daarna ga ik met m`n rug naar de hindernissen staan en rij hem een keer in m`n hoofd zeg maar. En voordat ik parcour in meot kijk ik altijd nog even bij de gene die voor mij moet :+

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:18

Albert schreef:
Ik onthoud altijd de te rijden lijnen; volte links/ rechts, diagonaal enz en niet de obstakels zelf, maar dat is bij mennen. Ik weet niet of je hier wat aan hebt bij het springen.

Ik doe dit hetzelfde inderdaad. Ik probeer de grote lijn erin te zien, dat is gemakkelijker te onthouden, dan wanneer je alleen onthoud: na 1 links, na 2 rechtdoor, etc. Betekenis eraan geven helpt bij alles wat je moet onthouden, dus ook hierbij. Meteen goed voor de ontwikkeling van je creativiteit ;)
En inderdaad met je ogen dicht en vanaf de zijlijn het parcours herhalen.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:47

een paar keer doorlopen als het kan, overal staan de nummers bij als t goed is ;)
en dan in je hoofd het parcour doorlopen tot je er zeker van bent dat je het niet meer gaat vergeten :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:15

Meestal zijn het hele logische lijnen.
Sowieso een keer de lijnen lopen en dan na een paar keer rondkijken een keer je ogen dicht doen en kijken of je het ook uit je hoofd kan

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:15

En natuurlijk: Koppie erbij en niet stressen als je het even niet meer weet. Volg dan de logische lijn en je komt vast de volgende hindernis wel tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:18

Ik loop 'm 1 keer door, dan erna nog 1 keer globaal zeg maar, gewoon even een lijn trekken hoe of wat.. Meestal zorg ik dat ik aan het einde van een rubriek zit, dus kan ik er nog een aantal kijken en dan zit 't wel goed. :) Heb eigenlijk erg weinig moeite om een parcour te onthouden. ;)

Ik doe niet aan afstanden zelf meten trouwens, dan ga ik op mn paard gigantisch zitten twijfelen of ik het toch wel goed geteld heb. :+ Ik kijk gewoon bij de eerste paar hoe die de afstanden rijden (ruim, wat geslotener, en op hoeveel sprongen), maar da's heel persoonlijk, voor jou kan het weer fijner zijn om zelf je afstanden te lopen en te meten. ;)

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:59

als je het 10x in je hoofd goed kan dan vergeet je het niet meer :+