Rits in leren laarzen laten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Rits in leren laarzen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 16:19

Heeft er iemand ervaring met een rits in zijn laarzen laten zetten, dus in laarzen waar normaal gesproken geen rits in zit?
En kan dit gewoon bij de schoenmaker gedaan worden of moet dat via petrie zelf? Het gaat om de perfect's....

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:46

Niemand?! :n

zevenmoor

Re: Rits in leren laarzen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:48

Hoi Hoi,

Ik heb al een paar keer ritsen in mijn petrie's laten zetten en dat bevalt prima.
Alleen bij de 1 gebeurd het netter dan bij de ander.

Zou het wel aanraden om het bij een zadelmaker of inderdaad bij petrie zelf te laten doen omdat die weten hoe het zit met de belijning in de laarzen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:50

Ik heb het bij de schoenmaker laten doen. Bedenk je wel dat je laars wijders wordt tenminste dat is bij mij wel het geval.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:51

Ik heb het ook bij een schoenmaker gedoen, juist om ze wat wijder laten maken. Is heel netjes gedaan bij deze schoenmaker, maar ik had ook al anderen gezien die bij deze mensen waren geweest dus ik durfde ze er met een gerust hart naar toe te sturen. :)

Erg mooi vind ik het zelf niet, maar dat vind ik het nooit, dat is meer smaak. Het zit muurvast, ook best handig en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. ;) (Heb het nu een aantal maanden)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:51

In mijn Cavallo's heb ik ook een rits laten zetten, dit heb ik laten doen bij Cavallo zelf. De ritsen zagen er keurig uit, niets op aan te merken maar het was wel prijzig.

In de schoenmaker in ons dorp heb ik niet zoveel vertrouwen, die heeft ook al een keer mijn chaps verknoeid...

Dus als ik jou was zou ik het bij Petrie laten doen, al kun je wel verwachten dat het, net als bij Cavallo, aardig prijzig kan worden. :)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:52

Ik geloof dat hier al meerdere topics over zijn gemaakt.

Mijn laarzen hebben van zichzelf al een rits. Ik weet wel dat sommige mensen een rits zetten, omdat dit de schacht(?) iets verwijdt. :)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:52

heb het ook laten doen, bij de schoenmaker. Heel netjes gedaan, geen problemen mee gehad en het is volgens mij ook wel wat goedkoper dan dat je ze bij petrie erin laat zetten.. :=

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:57

Ik heb het bij zadelmakerij van Rijs laten doen. Niet goedkoop, wel heel goed. Ik weet niet meer wat het toen gekost heeft eigenlijk, ik dacht 60 a 70 euro....
Ik heb het toen gedaan omdat ze iets te krap waren en wil nu nooit meer laarzen zonder rits!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:02

Idd bij zadelmakerij laten doen of bij de schoenmaker..

Ik vind het bij petrie erg duur. Ik moest 2 jaar geleden ofzo ook ritsen in m`n perfects hebben. Wij petrie gebeld hoe duur dat zou zijn. Volgens hun was het €75,- per laars

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:53

Ik heb toevallig mijn laarzen gister opgehaald heb er ook ritsen in laten zetten.
Heb ze naar de ruitershop gebracht hun hebben ze opgestuurd koste 55 euro is heel netjes gedaan en de laarzen kwamen keurig gepoetst terug.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:27

Ik heb mijn laarzen vanmiddag weggebracht om er ritsen in te laten zetten.
€50 per laars.
Hij haalt de *ben het woord kwijt.., ballijn oid?* er uit, wat ik erg apart vind, maar goed.
Ik vraag me af hoe het wordt..
Achteraf ben ik aan het twijfelen, als hij mijn laarzen verprutst heeft kan 'ie iig zwaaien naar het geld.
Divoza doen we al helemaal niet, die hebben de laarzen al verknalt met het oprekken := .
Ach, we zien het wel..

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:17

heb het ook een keertje gedaan, maar ik vond het erg duur, en mijn rits ging helaas snel kapot :(

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:24

Hoe duur is het bij de schoenmaker om er een rits in te laten zetten?
Mijn laarzen worden iets te krap en mijn vorige laarzen werden ook veel te krap dus die moest ik al verkopen.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:28

Hoop voor je dat het goed komt. Maar als je een goede schoenmaker hebt, dan komt dat wel goed denk ik.
Hopen dat ze niet te wijd worden.
Waarom wilde je er zo graag ritsen in?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:35

Puissance schreef:
Ik heb mijn laarzen vanmiddag weggebracht om er ritsen in te laten zetten.
€50 per laars.
Hij haalt de *ben het woord kwijt.., ballijn oid?* er uit, wat ik erg apart vind, maar goed.
Ik vraag me af hoe het wordt..
Achteraf ben ik aan het twijfelen, als hij mijn laarzen verprutst heeft kan 'ie iig zwaaien naar het geld.
Divoza doen we al helemaal niet, die hebben de laarzen al verknalt met het oprekken := .
Ach, we zien het wel..

Dit had ik dus nooit laten doen, je laarzen verliezen nu hun stevigheid.

Ik heb in mijn laarzen ritsen laten zetten toen ik het echt niet meer aankon, zat te janken op mijn pony omdat mijn laarzen te klein waren maar durfde het dus nooit aan. Bang dat ze dus verknald zouden worden. Ik heb concoursen afgezocht en gekeken naar mensen met ritsen in de laarzen en of ze die erin hadden laten zetten. Sommige zoo lelijk! Maar heb het bij de schoenmaker laten doen. Uitdrukkelijk overlegd hoe wel en niet en uiteindelijk de beste oplossing gevonden. Nu zit de rits naast de balijn waardoor de laars nog redelijk in tact is. Later is er ook nog een drukker op gezet omdat mijn kuien weer dikker waren en de rits steeds open kroop vanwege de druk. Dus mijn tip. Of geld uitgeven bij petrie of een goede schoenmaker zoeken en overleggen wat je wilt en hoe dat het beste kan. Daarbij is het nog de vraag of het bij petrie zoveel beter gebeurd. Heb daar ook lelijke laarzen van terug zien komen ;(
AfbeeldingVoorbeeldje hoe ze eruit zien, staan trouwens te koop. De rits zit er recht in lijkt kronkel maar dat komt omdat er geen been in zit :P

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:01

Jaren geleden heb ik eens ritsen laten inzetten bij de ruitersportzaak waar ik ook mijn laarzen had gekocht.
Ze zaten er wel mooi in en het koste toen nog 75,00 gulden.
Deze laarzen heb ik inmiddels niet meer, want ze werden te klein.
Heb ook al eens bij de schoenmaker 1 rits laten inzetten omdat hij kapot was, en dat zag er niet zo mooi uit.
Het was een beetje scheef.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:33

Ik heb het bij de schoenmaker laten doen en heb 16 €uro betaalt. Hij heeft ze naast die dikke lijn gedaan dus ze zijn nog stevig en het is netjes gebeurd.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:36

Ik heb er ook ritsen in laten zetten gewoon in een ruitersportzaak en ik was 50 euro kwijt.

Renske_W
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:07

Ik heb het bij een schoenmaken laten doen, maar dat was niet zo mooi.
Scheef, en 1 rits is al stuk.
Heb nu nieuwe laarzen besteld bij petrie, en laat er bij petrie zelf ook de rist inzetten. Ik laat dat nooit meer doen bij een schoenmaker :n

belle_boef
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:17

waar zet petrie de rits in dan, naast de ballijn of echt ipv de ballijn?

Caresse07
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:20

Ik heb vorig jaar ritsen in mijn Petries laten zetten door
volgens mij Minimouse hier op bokt. Zij is schoenmaakster in Utrecht
en heeft dit heel netjes gedaan. Helemaal tevreden over haar en haar
service :)

Renske_W
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:50

Eke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:17

ik heb laatst ritsen in mijn laarzen laten zetten
ik heb ze ook schuin aan de binnenkant van mijn laarzen
mijn ritsen zijn er ingezet door zo een winkel die dat echt doet(ben de naam kwijt) niet bij een schoenmaker want had daar niet zulke goede verhalen over gehoord :P