Sorry als het hier fout staat !! . Ik kreeg net dus een smsje van mijn staleigenaar dat mijn paard haar deken heeft gesloopt. Hij was wel al stuk, een buiksingel en een bilkoort misde al maar ik ga zaterdag naar een andere stal dus ik dacht dan ga ik niet voor 1 week een nieuwe deken kopen. Op mijn nieuwe stal heb ik gewoon een stal deken nodig dus die had ik al gehaald. Maar nu is mijn waterdichte winter deken kapot, en mijn staleigenaar heeft haar regendeken opgedaan. Maaar nu vraag ik me dus af is dat niet nog te koud ? , mijn winterdeken is 200 grams en mijn regendeken 0 grams. Overdag is het 8 graden, maar savonds 2. Overdag staat ze op het land en savonds in haar box. Moet ik nou onder die regen deken een zweetdeken doen ? , of kan ik haar wel zo laten staan ? Of onder mijn regendeken die stal deken doen ?? Mijn staleigenaar zegt dat ze wel al onder een regendeken kan staan want ze heeft wel gewoon een dikke vacht. Maar naar mijn idee is het nog wat te koud.
Kun je for the time being niet even een zweetdeken onder je regendeken doen? Dan adviseer ik je wel om een elastische buiksingel extra om je zweetdeken te doen, zodat het eea niet gaat schuiven. Misschien kan je paard het zo nog even uitzingen?
Caresse07
Geplaatst: 24-02-09 15:46
Staldeken onder de regendeken doen of idd een zweetdeken eronder
Oke dankjewel, dan doe ik mijn zweetdeken eronder want de paarden slopen echt alles op het land, en dan zal je net zien dat mijn staldeken ook kapot is als ik hem nodig heb.
als ze een dikke vacht heeft kan je net zo goed de deken aflaten als alleen een ongevoerde regendeken. dan is zonder deken namelijk warmer, omdat de vacht dan beter zijn werk kan doen (bijvoorbeeld de haren opzetten bij kou)
Ze staat nu op een andere stal en heeft nu een stal deken op. Ze stond wel wat te zweten, maar ik denk dat dat van de inspanning was. Vanavond ga ik terug en als ze dan weer staat te zweten doe ik de regen deken op.