vergoeding KNHS juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

vergoeding KNHS juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:17

Ik krijg net een mailtje binnen via het juryplatform met daarin het verslag van de vergadering tussen de SHJ en KNHS. Hierin stond vermeld dat een verhoging van de vergoeding voor de KNHS juryleden niet uitgesloten is.

Zal toch wel tijd worden denk ik..de FNRS juryleden krijgen 22,50 per dagdeel en wij KNHS juryleden zitten al een hele lange tijd op 15,-.

daffodil

Re: vergoeding KNHS juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:36

Jaaaaaaaaaaa, eindelijk!!!! Niet dat je er rijk van wordt, maar goed daar doen we het ook niet voor.

Trouwens gisteren een mooi verhaal gehoord over iemand die voorheen het secretariaat deed van onze vereniging, die had doodleuk tegen haar opvolgster gezegd dat als een jury korter dan vier uur zat, ze dan wel wat van die 15 euro af kon halen!!!!

Gelukkig kwam ze even bij mij navragen wat de regels waren en kon ik haar meteen weer op het rechte pad zetten........

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 16:03

nou ja zeg....heeft ze dat zelf ook al eerder gedaan/geprobeerd?

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:45

Wij geven elke jury 15 euro plus de km vergoeding! 3 jaar terug was het nog 12,50.
Ze zitten dan ook nooit langer dan 4uur, meestal maar 3 a 3,5 uurtjes..

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:43

En de reistijd wordt voor het gemak maar vergeten ;)

Natuurlijk blijft het vrijwilligerwerk, maar het kost je wel meer dan 4 uur met reistijd, wachten tot de prijsuitreiking is geweest, het op tijd aanwezig zijn enz. Gemiddeld ben ik 6 uur van huis voor een dagdeel jureren.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:06

judithh schreef:
nou ja zeg....heeft ze dat zelf ook al eerder gedaan/geprobeerd?

Dat denk ik wel, want ze legde altijd kant en klare enveloppen neer en ik heb er één keer bijgestaan dat de jury die openmaakte en zei: He ik heb 5 euro te weinig......nou kan dat ook aan haar km berekening liggen maar nu ik dit hoorde dacht ik....tuurlijk!

Nou inderdaad, reistijd is ook lachen maar niet heus. Afgelopen zondag nog, ik duidelijk aangegeven dat ik alleen 's morgens wilde ivm eigen paard doen en ja hoor 13.15 beginnen, 16.20 klaar. Mooi niet dus, ik om 12.00 uur van huis, want ja uur rijden en je wilt er op tijd zijn. Loopt de jury ervoor uit, hebben ze dus géén pauze tussen de jurywissel gedaan dus ik begin al 20 minuten te laat. Ik vreselijk door lopen duwen, vlotte schrijfster erbij dus kwam nog aardig uit met tijd, heb ik nog twee bixies waar eerst de bak voor opgebouwd moet worden. Uiteindelijk reed ik dus om tien voor vijf daar weg, en nee ik heb dus niet meer op de prijsuitreiking gewacht en was om zes uur op stal. Toen had ik nog precies een uur om mijn eigen paard te doen........

Dan moet ook echt even niemand tegen me zeggen: Jij doet dat toch voor je hobby????

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:22

Petersburg schreef:
Wij geven elke jury 15 euro plus de km vergoeding! 3 jaar terug was het nog 12,50.
Ze zitten dan ook nooit langer dan 4uur, meestal maar 3 a 3,5 uurtjes..

Da's dan mooi verdiend hoor; bijna 4 Euro per uur :wow:
Kom op zeg; dat mag toch best een beetje meer zijn. Zeker als je ziet hoe hard het inschrijfgeld omhoog gegaan is de laatste 3 jaar.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:48

Precies, Yvonne. Het inschrijfgeld staat niet meer in verhouding tot de juryvergoeding. 2 proeven en de juryvergoeding is er al uit.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:55

Overigens als verenigingen jury's te duur vinden, zouden ze eens te raden kunnen gaan, of er dichterbij geen jury's te vinden zijn. Ik verbaas me er soms echt over dat ik 60, 70 km wordt gevraagd te rijden enkele reis, ik weet bijna zeker dat er dichterbij ook jury's te vinden zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:20

Nu we het toch over de vergoedingen hebben... Wat doen jullie als op de wedstrijd zelf blijkt dat je fnrs-proefjes moet beoordelen. Vragen jullie dan 15,- per dagdeel of 22,50 per dagdeel?

Ik heb er nooit aan gedacht dat fnrs-juryleden een andere vergoeding krijgen tot iemand me erop wees, maar heb gewoon de 15,- vergoeding gerekend.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:55

ik ben nog nóóóit gevraagd voor fnrs proefjes, volgens mij komt dat ook niet echt voor dat KNHS juryleden voor de FNRS gevraagd worden.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:10

Het kan zijn dat een knhs-jury ook een cursus heeft gedaan voor fnrs-jury (en andersom).

Als fnrs-jury mag je geen knhs proeven beoordelen.
Als knhs-jury mag je geen fnrs proeven beoordelen.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:20

Ja de knhs geeft dat zo door.... En ik verwacht best dat het nu weer omhoog gaat!!
En wij hebben al jaren het zelfde startgeld! vanaf wij het al organiseren....

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:49

carrylies schreef:
Als fnrs-jury mag je geen knhs proeven beoordelen.
Als knhs-jury mag je geen fnrs proeven beoordelen.

dat bedoelde ik ook.. ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:05

Ik ben KNHS jury en heb vorige week toch echt FNRS proefjes zitten beoordelen. Ook de andere jury was geen FNRS, maar een KNHS jurylid.

Van te voren was daar niets over gemeld, heb alleen de vraag gekregen of ik die dag kon en wilde jureren. Ik jureer daar ook regelmatig KNHS-wedstrijden, dus ik had ook geen FNRS-proeven verwacht.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:55

Had ook al gehoord dat vorig jaar de FNRS omhoog is gegaan, ik al heel de tijd kijken op de knhs site of de vergoeding voor de knhs ook omhoog is gegaan.
De vorige keer dat het omhoog gegaan is moest ik het ook van de site hebben omdat ze niets naar de secretariaten stuurde, heb toen zlefs jury's gehad die het zelf nog niet eens wisten die ik 15 euro gaf en die zeiden dat is 2,50 te veel
Van mij mogen ze het omhoog doen naar 25 euro ( ben secretaris van een vereniging) en wij zitten op 8 euro per proef kado bonnen als prijs en wij komen heel goed uit met het organiseren van een wedstrijd.
Zelfs als ik ook nog eens een jury van wat verder weg pak
Bij ons zit een jury maar 1 keer per jaar heb er per wedstrijd ( indoor) 4 a 5 nodig dus dan ben je wel eens uitgepakt in een straal van 20 km dus moet je iets verder
En ik heb jury's die van ver komen en die toch graag bij ons komen jureren die vraag ik dus ook 1 keer per jaar ookal nemen ze meer aan km vergoeding mee als de knhs vergoeding
Nee ik ben voor gooi dat maar eens flink omhoog toch van de gekke dat de fnrs 7,50 meer krijgt

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:17

Anoeska27 schreef:
Nu we het toch over de vergoedingen hebben... Wat doen jullie als op de wedstrijd zelf blijkt dat je fnrs-proefjes moet beoordelen. Vragen jullie dan 15,- per dagdeel of 22,50 per dagdeel?

Ik heb er nooit aan gedacht dat fnrs-juryleden een andere vergoeding krijgen tot iemand me erop wees, maar heb gewoon de 15,- vergoeding gerekend.

het was tot voorkort ook gewoon 15 euro hoor.
Daarbij mogen KNHS juryleden geen FNRS jureren tenzij ze die bevoegdheid hebben. En andersom :D

Vergoedingen voor FNRS juryleden zijn idd veel rianter dan die van de KNHS:
22.50 tot 40 combinaties (1 dagdeel)
32.50 40-50 combinaties
45.00 >50 combinaties (of 2 dagdelen)

Voor KNHS Endurance krijg ik heel wat minder terwijl dat echt veeeeeeel meer uurtjes zijn (van ong 5.00 - 20.00u).

Wat mij betreft mag het voor KNHS juryleden ook flink omhoog hoor, vind het een beetje krom nu. Mag zowizo meer lijn komen tussen de KNHS/FNRS nu het toch in 1 pand zit :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:37

Het zal tijd worden. Men heeft de mond vol over verbetering van het niveau, de eisen die gesteld worden gaan omhoog, maar de waardering blijft helaas nog behoorlijk achter.