Rijbroeken met fleece binnenkant.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Rijbroeken met fleece binnenkant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:33

Ik draag graag rijbroeken van Eurostar. Met name de Klarissa zit erg fijn. Nu ben ik een echte buitenrijder en ik merk toch dat er veel wind door de stof heen komt. Ben nogal een kou-kleum! Dat los ik soms op door mijn rainlegs aan te doen. Toch vind ik dat iedere keer best een gedoe, net zoals thermorijbroeken.

Nu heeft eurostar de BEN soft-shell:

De warmste winterrijbroek met fleecegevoerde binnenkant en kunstleder kniestukken. Soft-shell is warmte-isolerend en zacht en warm in het dragen. Voorzien van steekzakken met drukknoop en kunstlederen kniestukken. De stof is samengesteld uit 49% polyester, 30% polyamide, 12% polyurethaan en 9% elastan. Machinewasbaar. Verkrijgbaar in de kleur zwart.

en;

Kentucky Rijbroek Virginia Soft-shell
De warmste rijbroek met fleecegevoerde binnenkant. Soft-shell is warmte-isolerend en zacht en warm in het dragen. Voorzien van steekzakken met drukknoop. De stof is samengesteld uit 49% polyester, 30% polyamide, 12% polyurethaan en 9% elastan. Machinewasbaar. Verkrijgbaar in de kleur zwart.

(even wel grappig, beide zijn alleen te krijgen in kleur zwart, en hebben dezelfde samenstelling van stof. Eurostar kost € 144.95 en kentucky € 179.95 :D)

Heeft iemand ervaring met dit soort broeken? Zijn ze wel echt lekker warm of zijn ze nog steeds zo wind-doorlatend??

izzy1985

Re: Rijbroeken met fleece binnenkant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:10

Als iemand andere merken/modellen weet dan genoemde dan hoor ik dat ook graag ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:11

Ben benieuwd!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:09

Ik heb wel een eurostar volgens mij klarissa en thermo uitvoering. Deze rijbroek is lekker warm en gaat bijna geen wind door heen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:20

Thermo uitvoering, is dat ook fleece gevoerd?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:21

Nee dat is niet fleece gevoerd volgens mij..Maar zeker weten doe ik het niet, zal ik als ik thuis ben even moeten kijken voor je. Wel een zachte binnenkant trouwens.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:33

Ik heb trouwens nog een variant gevonden: Divoza huismerk Mondoni

Citaat:
Mondoni Gabon (art.no.: 32238)

thermostof
softfleece gevoerd
kunstlederen zitvlak
zakje met rits

€ 99.95

Alleen jammer dat het geen steekzakken heeft.

Op divoza een andere? variant van de Eurostar

Citaat:
Eurostar Benny softfleece (art.no.: 32133)

polyester/polyamide/polyurethaan
water- en windafstotend
softfleece gevoerd
kunstlederen zitvlak
steekzakken met drukknoop
(in bruin en zwart)
€ 159,95

Op Ooteman.nl

Citaat:
Eurostar Rijbroek Ben Soft-shell

De warmste winterrijbroek met fleecegevoerde binnenkant en kunstleder kniestukken. Soft-shell is warmte-isolerend en zacht en warm in het dragen. Voorzien van steekzakken met drukknoop en kunstlederen kniestukken. De stof is samengesteld uit 49% polyester, 30% polyamide, 12% polyurethaan en 9% elastan. Machinewasbaar. Verkrijgbaar in de kleur zwart.
€ 144.95

Citaat:
Kentucky Rijbroek Virginia Soft-shell
De warmste rijbroek met fleecegevoerde binnenkant. Soft-shell is warmte-isolerend en zacht en warm in het dragen. Voorzien van steekzakken met drukknoop. De stof is samengesteld uit 49% polyester, 30% polyamide, 12% polyurethaan en 9% elastan. Machinewasbaar. Verkrijgbaar in de kleur zwart.
€ 179.95

Heb gelijk maar een klein overzichtje gemaakt :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:25

Ik heb de Ben soft shell. Zit lekker, glad stofje en met een regenbui zie je ook echt de druppels op de rijbroek blijven liggen. :)

Het zit wel wat warmer, maar als ik eerlijk ben valt het me voor die prijs nog wel een beetje tegen eigenlijk. Met temperaturen onder nul, voel ik mijn benen nog steeds wel koud worden. Wel veel minder koud, maar toch.. Met regen blijven de koude druppels op de broek liggen, waardoor de nattigheid buiten blijft maar dan voel ik soms nog wel de kou van de druppels door de broek mijn benen in trekken.

Nu ben ik er ook wel van overtuigd dat bijna niets echt werkt als je met temperaturen onder nul een paar uur stappend op buitenrit gaat :D Als we weer een stukje in draf/ galop gingen tussendoor merkte ik ook wel dat de temperatuur van mijn benen weer snel bijtrokken, dat was wel weer een voordeel ;)

En dat zonder extra maillot of panty ofzo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:30

plus dat de rijbroeken dan zo glad worden.

Tot nu toe zweer ik op mijn sexy thermo onderbroek onder mijn rijbroek.

Ik heb wel een broek met thermo stof (winters warm, zomers koel) maar dat scheelt maar 1 % ofzo.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:08

Hoe moet ik dat zien, als ze "glad" worden???

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:23

Ik denk dat hannanas bedoelt dat de stof van buitenaf zo 'glad' aanvoelt. Hij voelt van buiten namelik niet zo aan als gewone rijbroeken aanvoelen.

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:30

Ik weet niets over dit soort rijbroeken, maar ik heb wel een andere tip voor je: een maillot/legging onder je gewone rijbroek aandoen. Scheelt ook veel.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:56

Ik heb een Kentucky met fleece voering en ze zijn in meerdere kleuren te verkrijgen. In ieder geval zwart, beige, en donkerbruin en donkerblauw.

Ik wil niet zonder meer. Het scheelt zoveel met een normale paardrijbroek en ze zitten ook heerlijk. Met alleen een buitenbakje ben ik erg blij met mijn waterafstotende broek met fleecevoering.

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:40

Pikeur heeft ze ook. Ik heb een Pikeur Montana met fleece aan de binnenzijde. Lekker warm! Materiaal is shoft-shell. o.a. Ooteman verkoopt ze.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:05

ik heb hem van kentucky (overigens zijn die ook in bruin, blauw en taupe verkrijgbaar)
erg fijne broek, wel met leren zit anders vind ik hem te glad, maar in de winter wil echt niet meer anders! het scheelt echt zoveel dan met een normale broek.

cavallo heeft hem ook btw, in uitvoering met alleen een rits sluiting, in zwart en groen.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:10

Ik heb hem van Mondoni, vond de anderen echt te duur om uit te proberen!
Hij zit echt heel erg fijn. Eerder had ik altijd last van 'winterbenen' maar nu helemaal geen last van gehad terwijl dit een superkoude winter was. En tuurlijk worden je benen koud, maar het is echt een heel stuk beter. Ook over de pasvorm ben ik erg te spreken. Alleen idd jammer dat er geen steekzakken in zitten, maar daar kan k wel mee leven. Kortom een superbroek!!!

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:29

Ik heb hem van Pikeur. Zeker een stuk warmer! Ik heb hem zonder maar hij is helemaal niet glad met rijden hoor. Ik heb hem trouwens in het chocolade bruin, erg mooi!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 09:30

Thanks voor de reacties. Ik ga eens winkels rond om te passen. Mijn voorkeur gaat naar een broek met (kunst)lederen zitvlak, dat heb ik ook bij mn andere rijbroeken en zit heerlijk.

Annemoon schreef:
Ik weet niets over dit soort rijbroeken, maar ik heb wel een andere tip voor je: een maillot/legging onder je gewone rijbroek aandoen. Scheelt ook veel.

Lieve tip, Annemoon, maar dat vind ik teveel gedoe ;) Bovendien krijg ik mn rijbroek dan niet meer aan :+