Alleen naar een wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Alleen naar een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 10:06

1 maart ga ik het eens anders doen :-). Ik heb besloten om alleen naar een wedstrijd te gaan. Het laden en lossen van mijn paard kan ik helemaal alleen en het proefje kan ik uit mijn hoofd. Dus het moet lukken... toch?
Wie gaat ook wel eens alleen naar een wedstrijd?

vrolijke groetjes,

Sjolvir

Re: Alleen naar een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:09

Ik ga meestal alleen.
En ken legio anderen die dat ook doen.

Voorwaarde is wel, dat je makkelijk doorgaans altijd te laden paard hebt. (en dan nog kan je natuurlijk een keer verrast worden)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:12

Ik ga wel vaker alleen maar de proefjes ken ik niet uit mijn hoofd. Hoop dus dat er iemand wil voor lezen. Meestal lukt dat wel. Heb wel het voornemen om ze nu uit mijn hoofd te leren nu we 3 maanden dezelfde 2 proeven hebben.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:59

Ik ga ook wel eens alleen. Ik zadel m'n paard dan thuis al op en kan er dan zo op, de proef leer ik uit m'n hoofd, maar meestal is er ook wel iemand die even wil voorlezen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:00

Ik wil ook graag alleen gaan, maar mijn pony laadt voor geen ene meter &W#$&#!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:44

Denice,
Ik heb erg veel aan dit filmpje gehad. Mijn paard heb ik ook zo getraind en loopt nu zonder probleem de trailer in.
http://www.youtube.com/watch?v=BpuiFp-BhEk
Trek er zeker 1.5 uur vooruit doe het lekker rustig aan het lukt je geheid. Je woont wat ver weg anders had ik je wel even willen helpen. Ik heb al een aantal paarrden dit geleerd. Zelfs een paard die niet in de buurt van een trailer wou komen.

Succes!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:08

Heel erg interessant, dat filmpje. Zeker iets dat ik eens ga proberen. Ik heb nu geen trailer van mezelf en kan ook niet oefenen. met twee lijnen staat ze er zo in, maarja..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:39

Ik vind het altijd wel makkelijk om iemand mee te nemen, in je eentje kom je altijd net een handje te kort.. vervelend is dat :P en daarnaast vind ik het tijdens het wachten wel gezellig om iemand mee te hebben!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:05

ik ga ook regelmatig alleen. paarden zijn allebei erg braaf met laden,lossen en opzadelen ( 11 jarige en 3 jarige merrie)
voorlezen regel ik daar vaak :j

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:21

hoe doen jullie dat met buitenwedstrijden als je de papieren moet laten zien e.d.?

doeidoei,

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:21

hooi,
ik ga zelf niet alleen op wedstrijd ;) maar ik denk dat ik het wel red opzich alleen,
en ik denk wel als het ff niet lukt alleen dat er genoeg mensen zijn op de wedstrijd die ff je paard wil vast houden..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:24

Ik ging voorheen niet alleen, had er 2 die meegingen, dus ik redde het niet. Toen ging altijd een vriendin mee. En mam af en toe ze vond het leuk te kijken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:45

Ik ga ook wel eens alleen, maar met losspringen is dat toch niet echt handig. En ik vind het veel gezelliger als er iemand mee gaat.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:32

Ik ga nooit alleen (kan ook niet want ben nog geen 18).
Maar zou sowieso nooit alleen gaan.
Ik rijd altijd met bandages in en dan zou ik ze er zelf af moeten halen en doen :P Nee, vind het wel makkelijk iemand die mee wil, en dat ook nog eens leuk vind :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:25

ik gaa nooit alleen ben ook nog geen 18
ma opzich zou ik alleen heen gaan ook geen probleem vinden als mijn pony nog iets beter meewerkt met de trailer op gaan

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:54

Ik ga ook regelmatig alleen op pad, heerlijk en inderdaad nu je maar één keer per drie maanden andere proeven hebt, is het vrij gemakkelijk om je proef uit je hoofd te leren.

Mijn paard is irritant bij het laden op stal, maar goed ik schuif de trailer ergens tussen en dan lukt het wel en ergens anders laat ik m los voor de trailer en loopt ie er zo op!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:36

Ik ga ook wel eens alleen op pad, paarden willen gelukkig normaal laden en zijn meestal ook rustig in de verdere omgang. Met inspringen is dan wel lastig, maar ik wacht totdat een andere combinatie met z'n inspringritueeltje begint en doe dan mee.

Buiten moet ik nog ff zien hoe ik dat ga doen. Ik denk dat ik gewoon m'n spullen (paspoort ed) in een heuptasje doe en die bij de jury drop en hem na het afgroeten weer ophaal oid. Of vraag ff aan de jury wat die het handigst vind :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 16:00

lappie-lap,
Ik denk dat ik het ook zo doe. Daar moet de jury toch geen moeite mee hebben.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:06

Ik ga ook altijd alleen. Papieren hoef je bijna nooit te laten zien, dus die laat ik gewoon in de auto. Als ze erom vragen breng ik ze na die tijd wel.

Ik heb altijd peesbeschermers om en ik vraag gewoon aan omstanders of die ze er even af willen halen. Ook voorlezen regel ik ter plekke, heb nog steeds niet de stap durven nemen om ze uit het hoofd te rijden.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:24

Dat is mss wel het handige van sommige andere regio's Fitzroy, helaas is het hier standaard dat de dressuurjury's in het buitenseizoen eerst je papieren(controle chipnr., de aftekeningen/kleur(of gewoon identiteit paard) met paspoort en coupon, de entingen, startkaart) helemaal nakijken voordat je met je proef mag beginnen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:46

Neem papieren dan mee in tasje, geef dat aan jury, of leg het als ze het niet willen zien toch daar neer en haal het na proef weer op.
Staat toch netjes als je je zowiezo even meldt.

Bandages of peesbeschermers doe ik niet om als ik alleen op wedstrijd ga. (proef moet ze per slot van rekening ook zonder, dus inrijden gaat ook wel)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:28

ik ga eigenlijk ook meestal alleen maar ik ken m`n proefjes nietnuit m`n hoofd meestal zijner altijd wel bekende en anders vraag ik gewoon iemand anders

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:17

bij mij moet m'n moeder mee omdat ik zelf niet met de auto kan rijden. maar ik ben er wel blij mee. ik laad meestal wel zelf uit als m'n ma en m'n zusje al aan het rijden zijn, maar ik oefen mijn proef weinig dus ik ken hem ook niet uit m'n hoofd (dat geeft te veel stress)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:10

Ik heb het geflikt :-). Afgelopen zondag is het echt geweldig gegaan. Ik heb wel de proef verkeerd gereden, maar toch nog een winstpunt gekregen. Ik was veel minder gespannen als anders. Ik ga het zeker vaker doen.

vrolijke groetjes,

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:30

Ha! nog een solo autorijder erbij!

Gefeliciteerd met je puntje.