Me verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

penny98

Me verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 18:35

Doet raar;XD

Nou het is een shetlander ruintje van ong.5 a 7 jaar.

Als ik met hem loop aan het haldtertouw stijgerd hij op mij!
En nu als ik loop buiten de wei gaart hij me achterna...
Ik durf niet meer met hem te loopen.
Ik ben van plan een join-up te doen.

Wie wil dat stap voor stap uitleggen?

BrightVjay

Re: Me verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:36

stijgert op jou?
laat is zien wie de baas is ;)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:37

Niet zomaar aan een join up beginnen, je moet precies weten wat het inhoud! ;)

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:38

ik zag in je profiel dat je 11 was.
waarom vraag je eerst niet gewoon hulp erbij? iemand die jou kan helpen. ipv zelf iets uitproberen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:38

Denk dat je sowieso even geen join up moet doen als je niet weet wat dat nu precies inhoud.Is n.l niet even uit te leggen via bokt en kan dus ook averechts werken als het fout gaat.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:39

Ga alsjeblieft niet aan een join-up beginnen!
Ga hulp vragen, les nemen ofzo :) .

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:39

3x topic over dit?

mijn tip: zoek hulp. Niet zelf aan beginnen, veel te link voor jouw leeftijd/lengte. Zeker als je het al eng vind.
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:44

Geen join up!
Dat is namelijk geen wondermiddel. Je pony word niet direct een of ander perfect droompaard als je een join up uitvoerd.

Kijk of je begeiding kunt vinden. Een ervaren persoon, die jou kan helpen. Want vanachter onze computer kunnen we niet zien wat er mis gaat.

Het enigste advies wat ik je kan geven: Zorg dat je pony niet op jou KAN stijgeren, want dan word het gevaarlijk.
Neem als je gaat wandelen een touwtje of een zweepje mee. Touwtje vind ik zelf het pretigst. Ik zal uitleggen waarom.

Als jij de leider bent, en je paard is lager in rang. Dan heb je een denkbeeldige cirkel om je heen, jouw persoonlijke ruimte. Je moet je armen uit kunnen strekken (ongeveer.) In die ruimte mag je pony niet zomaar komen. Doet 'ie dat wel, dan krijgt hij van een paard dat hoger in rang is eerst een zwiep met de staart (in jouw geval halstertouw) en als dat niet helpt een rotschop voor z'n brutale sodemieter!
Zo kan hij in elk geval niet op je stijgeren.

Dat is het enigste advies wat ik je kan geven. Heb er zelf goede ervaringen mee. :) Sucses, en zoek dus iemand die je ECHT kan helpen! Want stijgereren is geen probleem dat je met tips van internet kunt verhelpen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:45

geen join-up!!!!
zoek les..... maarja dat zegt iedereen al!
maar besef je hoe gevaarlijk dit is?
natuurlijk vind je dit eng!! niet meer dan logisch...
als je echt niet meer durft stop dan ajb en zoek hulp!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:48

Misschien een nog beter idee TS om het eens met de eigenaar van de shet te overleggen hoe nu verder. Het is tenslotte niet jou pony!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:50

lieffie, laat ze maar even giegelen hier hoor :)

ik denk dat je beter hulp kan zoeken bij de eigenaar, want weet je die ponie die is echt met jou aan het klooien........

Hij doet echt heel naar tegen je, en dat is niet wat we willen toch?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:10

Jongens jongens!!! Het arme kind is pas 11 jaar!
(oei...voel me nu oma!!) Voor een kind van 11 is een shet al een heel paard...en alle bokkers ( die paardenmensen zijn) weten denk ik ook wel dat een shet nu niet echt een kinderpony is omdat ze vele malen inteligenter zijn dan b.v een 11 jarige die nog niet zolang met paarden werkt.
Dat geeft niets hoor, want van elk paard leer je weer een beetje de taal van het dier kennen.En ik denk dat je veel liever een shet hebt dan een K.W.P.N er van 1.80 die gaat bijten en gaat steigeren. Klein beginnen is de beste manier.
Dus TS, nogmaals zoek hulp en dan leer je het vanzelf.
Jong geleerd is oud gedaan!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:33

Jullie zijn erg, ja!!! ;)

Wat ben ik blij dat er geen internet was toen ík 11 jaartjes jong was...

Toevallig ga ik straks naar een verjaardag van een 10 jarige (ze mag opblijven :D ) met m,n Anky dvd-tje/spelletje. Zij durft niet eens in de buurt te komen van een shet!

Ik vind TS sowieso dus al heel stoer, ik hoop dat ze 'live' hulp kan vinden i.p.v. de reldames hier... ;) :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:42

tjongejonge het is echt vakantietijd..............

weet je........ stel he, stel dat dit geen sa is, stel dat dit echt een 11 jarig meiske is, die hier om hulp vraagt......

kan zomaar hoor, is niet echt wereldvreemd......

en dan krijg je dit.........

dat je gekkigheid maakt ok, maar dat het zo ver gaat is beyond limits......

Ik maak ook graag gein, geen punt........ kan om sommige dingen hier gepost ook heel hard lachen, maar stel he......... stel je nou eens voor dat ts echt een 11 jarig meiske is met de zenuwen in haar keel voor die ponie......

en dan zoek je hier het antwoord..........

sorrie, maar ik vind het nu beneden peil gaan........... Ook al zou het een schaduw zijn, of weet ik veel wat...... als dit de aard van de bokker is, dan is het slecht gesteld

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:46

TS, als je geen SA bent en werkelijk tips zoekt: ga niet zelf puzzelen met de pony, maar haal er een volwassene bij die het dier respect bijbrengt.
Ooit was ik ook 11, had ik een verzorg-shet-hengst die z'n voorbenen op m'n schouders zette (en als het tegenzat nog beet ook). Omdat ik ten eerste te klein, en ten tweede te onervaren was er iets aan te doen, durfde ik alleen nog maar met een vriendinnetje met die pony om te gaan. We hielden hem allebei aan één kant aan een touw en bij elkaar uit de buurt. Voor dat moment werkte het, maar de pony leerde veel sneller manieren nadat de zoon van de boer eens goed met hem aan de slag was gegaan. Dus mijn tip: denk vooral aan je eigen veiligheid en haal er iemand bij die wel weet hoe je dit moet oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:06

Moderatoropmerking:
Fikse hoeveelheid aan off-topic en kinderachtige posts verwijderd.

SVP terug on-topic en op normale wijze reageren. Kan je dat niet, dan reageer je simpelweg niet, om dan een topic te gaan verpesten voor de lol is niet de bedoeling. Betwijfel je het waarheidsgehalte, dan kun je ook TEM'en.

Saaatieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 01:19

Ik zou idd, zoals de meeste al zeggen, naar iemand opzoek gaan die je erbij kan helpen!
Daar leer jij ook meer van, en het paardje word op de juiste manier ingereden.

iig heel veel succes!

malou_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:32

Doe GEEN JOIN-UP!!
Daarna wordt hij egt neit opeens een droompaard hoor.. :o
Maar ik zag al by verschillende reacties hetzelfde wat ik nu gaan segge.
Laat ZIEN WIE DE BAASS IS en dat si niet hy maar jy

Dikke kus Malouu(ll)(L)