Pony word gek.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0esje

Pony word gek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:58

Wij staan net 2 maanden met onze KWPN merrie op een nieuwe stal. We zijn samen met een haflinger merrie mee verhuist en ze hebben sindsdien altijd naast elkaar in een box gestaan en ook altijd samen in de paddock. Nu zijn er sinds 3 weken 2 andere paardjes van onze oude stal naar onze nieuwe verhuist deze vier paarden kennen elkaar goed. Alleen nu is elke keer het probleem dat als wij met onze KWPN merrie weggaan de haflinger merrie gek word. Ze begint te hinniken en tegen de deur te trappen hier blijft ze maar mee doorgaan zelfs als de andere paardjes die ze goed kent naast haar staan. We vinden het erg vervelend en weteen niks meer om haar te laten ophouden. Boos worden helpt niet en negeren ook niet!

Weten jullie iets wat kan helpen??

Shoran123

Re: Pony word gek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:36

Mmm.....ik ken het probleem, je moet denk ik rustig beginnen, dat iemand bijv. de haflinger gaat poetsen, en afleid, en ondertussen gaat jouw pony weg. Dan kom je na 5 minuutjes terug, en dan merkt de haflinger dat het niet eens zo erg is.
En dan zo opbouwen.:)

aerdenhout1

Re: Pony word gek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:38

Kan je de haf niet buiten zetten bij 1 of 2 andere paarden?

L0esje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 21:42

aerdenhout1 schreef:
Kan je de haf niet buiten zetten bij 1 of 2 andere paarden?

Dat zou kunnen maar dan moeten we dat elke keer doen en er zijn natuurlijk ook andere mensen die hun paarden buiten willen zetten.

GewoonNoor

dit is misschien een goed idee, als ze buiten staan en ik haal mijn paard weg en ze daar dus nog met zijn drieën buiten staan is er verder geen probleem ze heeft dit alleen op stal.

We zullen het in ieder geval uit gaan proberen. ;)