Sinds een ruim maandje ben ik in het bezit van praktisch nieuwe, maar tweedehandse leren rijlaarzen van Petrie.. (*moeten nog ingelopen worden, 150 euro's
) Sinds een tijdje heb ik ook een nieuw paardje die ik bijrijd.. Als ik dan van het paard stap, is de zij, achter kant, die tegen het paard ligt zegmaar, helemaal wit.. Ik vermoed dat het talk o.i.d. is van het paard, weet het eigenlijk bijna zeker..
Maar nu de vraag, hoe krijg je het eraf..?
Ik heb al wat gepoetst, maar pas met hard poetsen krijg je het weg... De laarzenwas erover kan altijd, maar dan kleur je die 'aanslag' alleen maar lijkt mij..
Het is ook elke keer als ik gereden heb, ik weet dat leren laarzen meer onderhoud eisen om ze goed te houden, maar iemand een tip hoe ik dit niet zo snel krijg, of snel eraf?
Ik vind het geen porum om te laten zitten, en daarnaast lijkt het me ook niet goed voor de laars. En een wit vlak op mijn laars vind ik gewoon niet mooi..
Denk dat ik niet de enige ben met dit probleem, dus ik hoop dat er hier oplossingen komen die ik en waarschijnlijk ook medebokkers kunnen gebruiken..
Thanks alvast!
Groetjes,
Karin

Kwam met dit witte poederachtige als eerst op talk 

het is slechter om ze voor een warme verwarming te zetten of door de mest etc te banjeren, dan ze eens af te spoelen en daarna drogen
Voor zwarte laarzen, dus een zwarte was