Ze was echter in het eigendom van een manege en werd door een meisje geleast.
Helaas is ze enkele maanden(?) geleden weer doorverkocht.
Deze pony kon enorm goed springen, en ze is ook als springpony verkocht.
Ik weet niet of ze is verkocht aan een handelaar of particulier.
info:
* bruin, donkerbruine benen
* Italiaans paspoort, paspoort naam Birba
* heel dunne maanvormige, witte aftekening op het hoofd.
* geen witte voetjes
* arabische uitstraling
* zéér veel springaanleg, heeft ZZ gesprongen
* merrie
* nu 12/13 jaar
Duidelijkere foto volgt:
Hier met haar veulen

Wij hebben enorm veel met deze pony meegemaakt, maar dat niet alleen, deze pony heeft zelf ook enorm veel meegemaakt..
Van Frankrijk is zij naar Italië verhuist, waar ze toen door ons gekocht is. In de weide is zij per ongeluk na een ontsnapping gedekt en kreeg zij een veulen. Wij verhuisden terug naar Nederland en Birba ging mee samen met het veulen. Hier verkochten wij hen beiden, omdat Birba in die tijd helaas erg onbegrepen was en we al 2 jaar of meer geprobeerd hadden haar karakter weer goed te krijgen. Ze was een 'probleempaard'. Toen is ze verkocht naar een man in Limburg, die haar wilde hebben voor zijn dochters en ervaring zou hebben met dergelijke paarden, daar bleek zij binnen een aantal weken doorverkocht te zijn. Ze zou naar Duitsland gegaan zijn. Even later is ze doorverkocht naar Kerkrade aan een manege, speciaal voor het meisje wat haar zou gaan leasen. Ze was hier erg vermagerd, en zag er niet uit.
Dit meisje heeft haar weer het vertrouwen gegeven en ze was weer terug naar haar oude zelf gekomen. Dit meisje heeft er geweldig veel plezier aan beleefd maar werd te groot, en als manege pony was ze wat te gevoelig. Ze was meer geschikt als eigen (sport)pony, dus heeft de manege eigenaar haar verkocht.
Sindsdien ben ik haar weer kwijt.
Als iemand weet waar ze nu is, of informatie over haar heeft, of in ieder geval vertellen kan hoe het nu met haar gaat ben ik al héél blij!