Hangt er vanaf, bij ons moet je op buitenwedstrijden vaak wachten tot alles klaar is op binnen wedstrijden als de klasse waarin je rijd afgelopen is. Je kan het altijd navragen bij het secretariaat wanneer er prijsuitreiking is.
Klaar moet de klasse sowieso zijn, anders kunnen ze geen prijzen uitreiken
Meestal duurt het maximaal een half uurtje na de laatste start tot de prijsuitreiking. Maar het ligt er een beetje aan of iedereen er al is en hoeveel starts er zijn, als er meer starts zijn, duurt het tellen ook langer. Even navragen kan altijd bij het secretariaat.
Sjonniej
Geplaatst: 20-02-09 11:18
Over het algemeen is het inderdaad een half uurtje na de laatste start. Maar soms doen ze ook wel eens alles aan het einde van de dag (bijv. als ze dagprijzen hebben). Of voegen ze een paar klassen samen. Dus bijv. na de B en L1, prijsuitreiking voor B en L1. Even vragen bij het secretariaat is het handigste.
Bij sommige verenigingen gaat het heel snel, bij anderen kun je soms ruim 2 uur wachten op de punten/ prijzen (leuke tactiek om mensen binnen te houden en kantine opbrengsten omhoog te schroeven)
Dat ligt aan de vereniging inderdaad. Bij de ene heel snel en bij de andere duurt het heel lang. Bij de kampioenschappen waren de prijsuitreikingen er bij mij al binnen een half uur nadat de laatste had gereden.
Als er teveel tijd tussen zit (wat zomers vaak het geval is) dan breng ik eerst mijn paard naar huis. Dan kom ik later wel terug voor de uitslag. Scheelt een hoop wachttijd.
ja dat is ook nog wel een optie.. maar denk niet dat ik dat doe tenzij wedstrijd echt heel erg dichtbij is;)
MoSt81
Geplaatst: 20-02-09 17:28
Mijn vader is het wachten vaak snel moe op een wedstrijd (hij is mijn chauffeur omdat ik nog geen E rijbewijs heb) dus dan brengen we eerst mijn paard weg en dan kan mijn vader alvast de trailer wegbrengen en naar huis. Ondertussen ga ik met mijn moeder (groom ) of alleen terug naar de wedstrijd. Ideale oplossing en na de uitslag kan ik gelijk door naar huis. Paard is dan toch al helemaal verzorgd.
Ligt er ook een beetje aan hoelaat je moet rijden;) of je als eerste moet of als laatste, en natuurlijk ook hoeveel mensen er aan meedoen......Op de onderlinge wedstrijden bij ons op de manege, duurt het meestal een half uurtje nadat de laatste heeft gereden.