Tessa_N schreef:En ik heb in totaal (met inrijden erbij) 3 uur op chanick gereden. (hij is er nog niet zo lang) dus om nou te zeggen dat hij weet dat hij me kan vertrouwen....
Er rijden zooooooooveel kinderen op, dat gaat nou ook weer niet zo 1 2 3.
Maar volgens mij bereikt de jury hiermee alleen maar dat de volgende wedstrijd iedereen zn pony naar beneden rukt (denk ik hoor) want je rijdt gewoon niet genoeg en niet lang genoeg op de pony waarop je wedstrijd moet rijden om een manegepony op een normale manier aan de teugel te krijgen.
"Vertrouwen" heeft niet alleen te maken met het feit of je hem goed/minder goed kent! Het heeft ook te maken met je rijden (onhafhankelijke zit/teugelvoeren).
Mijn instructrice is vorige week voor het eerst op mijn Dikke gestapt. Ik moet erbij zeggen, dat Dikke moeilijk rond te rijden is, alleen al door het feit dat ´ie een korte stevige hals heeft en dikke "ganaschen" (hoe heet dat bij jullie
, ik bedoel dáár waar de speekselklieren zitten!). Toch wist zij hem -door haar zit en tegelvoering- zóveel vertrouwen te geven, dat ´ie na 20 min. prachtig aan de teugel liep
! Zó mooi als hij bij haar liep, loopt ´ie bij mij dus niet
!! Fazit: ík ben dus blijkbaar nog niet goed genoeg, dat ík hem dát vertrouwen geef dat ´ie mijn hand op zoekt
!!
Tja... wie zegt dat rijden makkelijk is .....
??!