Paardenvakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Paardenvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:16

Hai Bokkers,

Ik heb geen idee of dit hier goed staat..
Maar ik ben op zoek naar mensen met ervaringen in Ruitervakanties.
Ik wil met twee vriendinnen met onze eigen paarden, graag binnen nederland op vakantie.
Er is niet echt een voorkeur voor een locatie.. Als er maar voldoende te zien is en we lange tochten kunnen maken.
Graag zouden we zowel stalling als weidegang (of in ieder geval een paddock) voor onze paarden willen. Wij zijn niet allemaal echte kampeerders, dus een appartementje o.i.d. zou de voorkeur hebben.
Op internet wordt er al veel aangeboden, maar ik zou heel graag persoonlijke ervaringen horen van jullie!
Wie heeft er tips, informatie of een goede suggestie voor me?

Alvast bedankt!
Groetjes
Rochelle

Judje

Re: Paardenvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:54

Verplaatst: VSW --> BRT

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:34

Mochten er suggesties zijn voor de Veluwe of Loonse duinen hoor ik het graag!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:14

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:29

@ noppert, dank je wel.. in welke omgeving ligt jullie boerderij.. wat kunnen we verwachten qua omgeving met de paarden?

dank je wel Rintah.. ik had paardentoerisme inderdaad gezien.. Maar wil graag persoonlijke ervaringen horen van bokkers!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:32

Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek is ook erg leuk! Wij zijn er al een aantal keren geweest. De omgeving is daar echt prachtig!
De stallen zijn erg netjes en de paarden kunnen ook lekker op het land. Er zit een soort hotel bij en je kunt er lekker eten.

http://www.onderdekastanje.nl/

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:46

Mijn zus en ik gaan 2 x per jaar met onze paarden op vakantie. In het voorjaar met zijn 2 en in het najaar met 3 of 4. Wij zijn nu al 3x naar de alberthoeve geweest. Ligt in het drents-friese wold. Ja, dat is een aardig stukje rijden voor ons(randstad). Maar echt verschrikkelijke leuk. Heel mooi en heel groot rijgebied met hele goed ruiterpaden. Je kan er zo een hele dag in rijden. De paarden staan op een friese fokkerij. Eigen stal en eigen wei. Wordt gevoerd en gemest. Is ook binnenbak, spuitplaats, kast voor spullen ed. Maar het is er niet druk en je wordt heerlijk met rust gelaten, je gaat je gang maar. Ze hebben verschikkelijke bugalows in de verhuur. Wij gaan altijd naar de Boterpolle. Heel leuk, mooi verzorgt en op maar +/- 100meter van de stallen en toch al gelijk is het bos. O, ja ze hebben ook een leuke waterbak om doorheen te crossen. Als je na 1 augustus gaat is er ook in het natuurgebied een groot meer waar je met je paard in mag. Heel veilig, goede stevige zandgrond en helder water, heel langzaam aflopend op maar een klein half uurtje rijden. De mensen van de Alberthoeve zijn echt verschrikkelijk aardig. Een echte aanrader. Ps ze zijn ook nog eens niet duur.En ze hebben een website. http://www.alberthoeve.nl

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:54

Ook zijn we al vaker naar de kust geweest. Naar noordwijkerhout. Lekkker rijden op het strand. Op dat gedeelte mag je het hele jaar door,gewoon overdag op het strand rijden met je paard. Het duingebied is niet zo heel groot. Met 1.5 uur ben je het wel doorkruisd. Maar met lekker op het strand "spelen"ben je natuurlijk zo een half uur kwijt. En wij gaan gewoon dan s'ochtends en s'avonds een ritje maken. Het strand gedeelte van duinopgang tot duinopgang is ongeveer 6 kilometer. Je kan dan gewoon nog wel verder rechtdoor over het strand maar dan moet je dezelfde weg terug nemen. Het huisje is heel groot met de stallen ertegenaan. er is ook weidegang en paddock ed. Wel zelf verzorgen en voeren. De afstand van huisje tot duingebied is 30 meter. 1 weg oversteken. Ook heel erg leuk. Kijk op
http://www.rijdenaanhetstrand.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:01

Lisa91 schreef:
Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek is ook erg leuk! Wij zijn er al een aantal keren geweest. De omgeving is daar echt prachtig!
De stallen zijn erg netjes en de paarden kunnen ook lekker op het land. Er zit een soort hotel bij en je kunt er lekker eten.

http://www.onderdekastanje.nl/

Hhmm, moet je wel de N310 over om in dat geweldige uitrijgebied te komen, ook nog op een punt waar de weg nu net niet overzichtelijk is.
Midden in Kootwijk, aan de rand van het bos, hartje zuid-Veluwe, luxe, erg romantisch, niet spotgoedkoop maar wel erg goed: http://www.hilletje.nl/ Ze hebben zelf ook stallen, net buiten het dorp, op hun eigen terrein. Ze waren één van de overnachtingsadressen op onze wintertrektocht. Dat was de eerste keer dat bij hen was, I'll be back!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:29

Alberthoeve in Wateren is inderdaad een fijne lokatie, ze hebben ook een huisje aan de overkant van de weg, schijnt het.
Het Leersumseveld in (nou ja, buiten) Leersum is ook een leuke lokatie, ze hebben tegenwoordig ook een ruim appartement beschikbaar.
De Witte Hoeve in Hoenderloo is ook een prettig (Bed & Breakfast) adres.
Henriettehoeve in Wolfheze is ook een aanrader.

Allemaal adressen met stalling en weidegang en ook comfortabel voor de ruiters.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:14

Ik vond de Alberthoeve prima, en het uitrij gebied prachtig!
Er zijn toch vrioj veel maneges waar je goed kan overnachten!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:20

in ermelo het rode koper hotel waar je je paarden mee naar toe kan nemen. Of gewoon een sta caravan huren op 1 van de vele campings en je paard op de manege zetten heb ik ook gedaan.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:21

In vierhouten ''de lange Jan''
Oh, maar ik weet niet of die nog paardenstallen hebben!
Laatst bijgewerkt door Judje op 20-02-09 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik a.u.b. de wijzig-knop.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:02

Tarqsgirl schreef:
In vierhouten ''de lange Jan''
Oh, maar ik weet niet of die nog paardenstallen hebben!

De Malle Jan is dat ;)
Ik en daar ook een keer geweest, was ook erg leuk! Er zijn nu en stuk of tien stallen, maar de paarden kunnen daar helaas niet in de wei.
www.hoteldemallejan.nl

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:32

De Boschoeve is idiaal daarvoor!
Je kan mee op kamp, maar je kan je paard daar ook zelf stallen. je krijgt dat laat maar zeggen een eigen wei, (Die is best groot)Je mag de hele dag je eigen gangetje gaan!
Er is een binnenbak, en er zijn ontzettende grote uitrijmogelijkheiden!het ligt midden in het bos, ze hebben daar ook een paardenvijver, daar kun je in zwemmen met paard en al! Zelf kun je daar ook een huisje huren. Dan slaap je gewoon bij je paard op de manege. Erg leuk.
Kijk maar eens: http://www.de-boschhoeve.nl/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:43

GewoonNoor schreef:
Je kan mee op kamp, maar je kan je paard daar ook zelf stallen. je krijgt dat laat maar zeggen een eigen wei, (Die is best groot)Je mag de hele dag je eigen gangetje gaan!
Er is een binnenbak, en er zijn ontzettende grote uitrijmogelijkheiden!het ligt midden in het bos, ze hebben daar ook een paardenvijver, daar kun je in zwemmen met paard en al! Zelf kun je daar ook een huisje huren. Dan slaap je gewoon bij je paard op de manege. Erg leuk.

Als je meer dan 10 bomen bij elkaar een bos wil noemen, dan ligt het inderdaad middenin het bos. Feitelijk ligt het gewoon aan de rand van het bos en moet je eerst nog dwars door Soerendonk om ECHT in het bos te komen.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:00

ikke schreef:
GewoonNoor schreef:

Als je meer dan 10 bomen bij elkaar een bos wil noemen, dan ligt het inderdaad middenin het bos. Feitelijk ligt het gewoon aan de rand van het bos en moet je eerst nog dwars door Soerendonk om ECHT in het bos te komen.

Nounou, Ik heb er urenlang gereden in het bos, zonder 1 stukje hetzelfde gezien te hebben:)
Er is een bos van ongeveer 20 km2, als jij dat 10 bomen noemt, heb je ook een brilletje nodig:P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:24

GewoonNoor schreef:
ikke schreef:

Nounou, Ik heb er urenlang gereden in het bos, zonder 1 stukje hetzelfde gezien te hebben:)
Er is een bos van ongeveer 20 km2, als jij dat 10 bomen noemt, heb je ook een brilletje nodig:P

Nounou, ik heb er jaren gewoond, 40 om precies te zijn. Dat bos is niks mis mee, maar het is niet zo recht-toe-recht-aan om er te komen als jij suggereerd. Enige verkeersmakheid is wenselijk.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:23

Dank jullie wel voor de velen reacties.. ik zal ze allemaal eens zorgvuldig lezen.. en alle sites bekijken..
Mocht iemand een adres in de Loonse duinen weten houden we ons aanbevolen!!

Hier wil ik wel graag nog bij aangeven dat pnze voorkeur uitgaat naar iets kleinschaligs.. dus geen enorme manage met heel veel paarden, grote groepen lesklanten en gillende kinderen..
Dus mocht je tip hebben hoor ik graag hoe groot het is! Dank je wel!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:06

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:36

@ waratje, kan je je me wat meer vertellen, misschien eigen ervaringen? want de site zegt behalve de accommodatie van de woningen niet veel... alvast bedankt!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:27

Laatst met trektocht zijn we er een nachtje geweest met paarden, eerder een weekend met de familie (zonder paarden).
Logeren is altijd in het koetshuis, dus apart van het woonhuis. Als je B&B doet heb je opgemaakte bedden enzo, koffie of thee nadat de paarden verzorgd zijn (er zijn een aantal stallen en er is ruim voldoende weiland) en 's ochtends een heerlijk ontbijt (inclusief zakjes voor een lunchpakketje). Je kunt ook de groepsaccomodatie huren, dan kun je zelf je gang gaan. Er is een goede keuken bij, open haardje, lekkere zithoek, ruim terras met bbq-mogelijkheden, enz.
Er zijn een aantal buitenstallen beschikbaar, dus lekker veel frisse lucht voor de paarden, maar je kunt eventueel het bovenluik wel dichtdoen.
Locatie is heerlijk rustig net buiten het dorp, maar wel op loopafstand en aan de overkant begint het bos, dus wat wil je nog meer ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:40

Hoeve 't wed in Wapse is een echte aanrader! Ook dit ligt bij dwingeloo in de buurt midden in het drents friesche walt met super uitrij mogelijkheden! zandpaden van 2 meter breed en kilometers lang! Bossen, heides, waterplassen waar je lekker door heen kunt! Hoeve 't wed http://www.drenthevakantie.nl/ is een grote boerderij waar 4 appartementen en een groepsaccomodatie is ingebouwd met aan de andere zijde stallen voor paarden zodat die mee op vakantie kunnen! Iedere gast krijgt voor zijn haar paard een eigen stukje wei en alle faciliteiten zijn verder aanwezig! Ik ben hier meerdere keren geweest met onze paarden en het was echt super! Heb er 1 seizoen gewerkt, buitenritten begeleid en ook dat was super!
Ook heel geschikt voor aangespannen rijden, gprs rijden of wandelen! Maar hoofdzakelijk voor paardrijden natuurlijk ;)

de website: http://www.drenthevakantie.nl/

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:14

Omdat helaas bij de locaties die we hebben benaderd, geen plaats meer voor ons was in juni zijn we nog steeds op zoek, dus alle reacties zijn nog steeds welkom!! dank jullie wel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:35

RGBrink schreef:
Omdat helaas bij de locaties die we hebben benaderd, geen plaats meer voor ons was in juni zijn we nog steeds op zoek, dus alle reacties zijn nog steeds welkom!! dank jullie wel!

Dan zou het handig zijn als we wisten welke lokaties je benaderd hebt, zodat die niet nog een keer langskomen.
Daarnaast geeft het voor de oplettende lezer enigszins een beeld van waar jullie voorkeur naar uit gaat.