Vraag over paspoort wijzigen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Vraag over paspoort wijzigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:14

:wave:

6 weken geleden heb ik mijn ruin gekocht. Hij is in december geruind en toen hebben de vorige eigenaren zijn paspoort opgestuurd omdat er nog in zijn paspoort stond dat hij hengst was. Dit moest dus veranderd worden in 'ruin'.
Voor de kerst hebben ze het paspoort opgestuurd en 9 januari heb ik mijn jaarling gekocht. Nou zijn we bijna 2 maanden verder en hebben we nog niks gehoord van het stamboek. Telefoontjes zijn er achteraan gegaan, fokker is gebeld.. Die snapt er ook niks van.
Stamboek stuurd ons van het kastje naar de muur.. En Rocco zit nog zo lang zonder paspoort.

Hebben jullie dit vaker gehad, dat dit zo lang duurt?

Judje

Re: Vraag over paspoort wijzigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:54

Bij het kwpn en de Kvth heb ik er geen last van gehad met overschrijven. Beiden waren vrij snel.

Maar bij welk stamboek staat je paard ingeschreven? Waarschijnlijk kan je dan gerichtere antwoorden verwachten. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:10

Oh ja natuurlijk. Het gaat om het Appaloosa stamboek, daar is hij nu ingeschreven. (het is een appaloosa X Quarter)

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:32

daar ben je klaar mee dan :(
Ik zit met hetzelfde probeem maar dan bij het avs maar dat is bekent begreep ik :n
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:23

VSW --> TAO.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:50

Dacht al dat ik hem verkeerd had gezet. :o

Is het bij het AVS stamboek ook al zo? Ik word er echt moedeloos van.. Hij moet zijn enting hebben en dat moet geregistreerd worden in het paspoort... :7

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 06:37

Je kunt hem laten enten en dan op de factuur zijn naam en chipnummer laten vermelden. bij de volgende enting ook deze enting laten verwerken. Factuur dus bewaren!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 06:45

Ik heb dit soort dingen wel eens meer aan de hand gehad. En de meest snelle manier om je paspoort terug te krijgen is te zeggen dat je er kopers voor hebt en die het paspoort willen zien.
Bij het NRPS en het AVS heeft dat altijd gewerkt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:03

Nederlands Appaloosa Stamboek? Probleem is daar dat ze net gereorganiseerd zijn en het een beetje een puinhoop is. Bovendien werken er iedere dag weer andere mensen, wat de een opbergt kan de ander de volgende dag niet meer vinden.
Blijven bellen, dat is mijn enige advies. Ik heb het zelf ook gehad, na goedkeuring van mijn hengst is mijn paspoort er maanden geweest. Herhaaldelijk gebeld, en na een aantal weken heb ik het paspoort dan ook eindelijk gekregen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 09:38

Ja het Nederlands Appaloosa Stamboek. Bedankt voor je advies! Dan hang ik straks wel weer aan de telefoon. :D
En dan probeer ik het volgende week wel weer...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:11

Veel succes..... :(:)