In spanje rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanne001

In spanje rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:43

heeft iemand dit wel eens gedaan? vertel

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:10

Bijna elke dag, heerlijk :D .
Prachtige uitzichten, het gevoel van vrijheid, bergen op en af gaan, in het wild levende geiten, ezels, paarden tegenkomen.
Niet helemaal zonder gevaar, langs afgronden, smalle paadjes, soms steile hellingen op en af.
Ineens een afgezet terrein.
Maar voor mij is er niets beter dan paardrijden in spanje.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:36

Ik heb het ook wel eens gedaan. Dit is wel lang geleden.
Ik was op een manege waar ook een Nederlands/Spaans meisje rondliep. Was in de buurt van L'estartit, in de buurt van Barcelona. Ik kan mij nog wel herinneren dat we geen cap ophoefde en dat er goede begleiding was. Wel bokte het paard van mijn zus heel de tijd naar mij.. Beetje naar. Ook waren er hele smalle paadjes met vet diepe kuilen.

pinok12

Re: In spanje rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:51

ik heb nog nooit in spanje gereden maar ik ben ook nog nooit in spanje geweest. het lijkt me wel heel leuk en spannend. maar ja mijn ouders vinden het daar te warm.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:49

Ik ben een jaar of 5 geleden op paardrijvakantie in Andalusie geweest. Omgeving is heel mooi, en spaanse paarden zijn geweldig. De stal waar we toen waren was niet supergoed, maar ook niet heel slecht. Had toen via time-out geboekt, de locatie staat niet meer in de folder. Alleen ik was er eind augustus en het was echt elke dag ruim boven de 30 graden. Wil heel graag nog een keer naar Andalusie en ook wel weer paardrijden daar, maar ik ga dan niet meer tussen juni en september.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:00

Nee alleen in Frankrijk en dat was super :o
alleen het zijn wel manegepeerden maarja dat heb je dan met al die toeristen(A)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:00

Ik ben vorig jaar 8 dagen bij Rancho la Paz geweest in Andalusie. Was erg leuk. Maar op een gegeven moment had ik de omgeving vlakbij de ranch wel gezien en waren de dagtochten in dat opzicht een welkome afwisseling. Verder is het wel iets wat je een keer meegemaakt moet hebben :D

monicapradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:02

Als je in de periode juni-september naar spanje ( of het zuiden van Frankrijk)gaat is het overdag echt veel te heet om een dagrit te rijden ...en een trektocht waarbij je iedere dag verder trekt is nou juist het leukste wat er is! Je rijdt dan door een veel groter gebied (zo'n 35km per dag en dat is in de bergen zo'n 5-6 uur rijden) en komt niet iedere 2uur weer terug op de zelfde plek zoals bij korte ritten het geval is...

dus kijk eens op www.pradis.fr Dat ligt in het zuiden van de Auvergne en is door de bossen, bergen en beekjes prima om in de hoogzomer trektochten te rijden ...lekker zo'n 22-25 graden, over de vlakten maar ook de verkoeling van de bossen.

als je op de site naar PLANNING & DATA klikt zie je meteen voor welke weken / tochten er nog plaats is

groetjes
MOnica

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:46

Ik ga volgend weekend, kan je daarna misschien meer vertellen.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:43

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:10

Heb op een stal in Zuid Spanje gewerkt, buitenritten begeleid en jonge hengsten getraind. Dus wat wil je weten? :D

Geweldige tijd gehad. Denk met weemoed terug aan de mooie ritten door de bergen, over stijle rotsachtige paadjes, met mooi uitzicht over de middellandse zee. En ik ben ook groot fan geworden van de PRE (Andalusische paarden) Fijn temperament om mee te werken.
Kan ook wat minder positieve punten noemen. Ze dachten daar anders over veiligheid. Nogal erg makkelijk eigenlijk. Groepen met teveel beginners, op paarden die niet geschikt voor beginners waren, en dan als begeleider een nogal frisse hengst meekrijgen, die hoognodig eens eruit moest, waarbij je al je aandacht nodig hebt, en al helemaal niet in de buurt van een van de andere paarden kan komen, om iemand te helpen waarvan de beugels niet goed zitten. Overbodig om te melden dat dat als begeleider van de groep, waar je op dat moment verantwoordelijk voor bent, geen prettige ervaring is.
(heb ze na die rit, waar iedereen godzijdank heelhuids van terug gekomen is) duidelijk kunnen maken dat ik met beginners alleen het meest ervaren begeleiders paard meeneem en dat er bij meerdere beginners, een extra begeleider mee moet. (al vind ik dat een beginner in de bak hoort...) Ook was ik niet bepaald gecharmeerd van traditionele Spaanse bitten, die gerust voor de manege paarden gebruikt werden, maar die bepaald niet in handen van de gemiddelde manege ruiter thuishoren. Om van de serreta's maar te zwijgen....
Maar al met al is het een land waar je schitterend kan paardrijden, met fantastische paarden en een rijke paarden traditie.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:15

Paar jaar geleden ben ik ook in Andalusie geweest. Vond het heerlijk, heb echt genoten! Super mooie natuur, heerlijke strandritten en vriendelijke paarden.

Je reed ook op een Spaans zadel en met een hackamore. Niet alle paarden stonden even scherp aan de hulpen en sommigen hadden last van rodeo buien, maar over het algemeen is het prima bevallen!

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:19

Nou alleen op vakantie,
waar ik was, was een super mooie omgeving
Heb er heel erg van genoten en dit was voor ons ook wel een beetje de doorslag om een eigen paard te nemen
Mag ik vragen waarom je dit wilt weten? :D

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:06

Wij gaan eigenlijk altijd wel naar spanje op vakantie, (Gran Canaria vorige jaren) en ik rijd áltijd paard als ik op vakantie ga :3
Minstens 2 keer, haha.

Je moet wel een goede manege uitzoeken, wees niet bang om gewoon om te draaien en weg te gaan als je erg slecht verzorgde/uitgemagerde paarden ziet. Meestal kunnen reisbureau's/toeristenbureau's/hotels je wel vertellen waar goede maneges zitten.

Mijn tochtjes in Gran Canaria waren wel echt geweldig. De eerste keer was DOODENG. Op supersmalle paadjes langs ravijnen, op de snelweg etc, maar dat schijnt daar dan weer heel normaal te zijn, en de automobilsten letten wel op je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:47

Wij hebben enkele jaren geleden ook in de binnenlanden van Spanje gereden. Mijn vriend had geen ervaring met paardrijden, maar denkend aan de manegepaarden in Nederland dacht ik dat dat wel kon :+
Niet dus :D
De paarden waren daar toch flink wat frisser. Mijn vriend is dan ook op hol geslagen met zijn paard langs de ravijnen. De begeleider deed hier niets aan. Hij zat op een temperamentvol volbloedje en bleef bij de groep. Ik ben achter mijn vriend aan gereden, heb de teugels gepakt. En vriend is met bebloede knieën en een flink gebroken ego terug gelopen naar de stal zonder paard. Hij had er geen zin meer in. :o

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:44

Ik heb ook eens een prachtige rit gemaakt van 5 uur met picknick! Heerlijk gereden op Andalusiers en genoten van het mooie landschap daar!
Dit was in Fuengirola, ligt naast Malaga geen idee meer hoe de stal heet maar het hing overal aangeplakt enzo!