Ik heb een vraag aan degenen die hun eigen paard delen met een verzorger.
Doordat ik binnenkort met een nieuwe baan begin, heb ik minder tijd voor mijn paard. Nu zit ik er daarom aan te denken om haar beschikbaar te stellen als verzorgpaard voor een paar dagen in de week (hoeveel dagen weet ik nog niet). Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. het delen van je eigen paard? Ik heb haar namelijk al ruim 4 jaar en heb de verzorging nog nooit eerder met iemand gedeeld. Wel heb ik vroeger zelf verschillende paarden verzorgd, maar daar hoefde ik toentertijd niets voor te betalen.
Daarom hieronder mijn vragenlijstje:
1. Hoe zijn jullie terecht gekomen bij de verzorger van je paard?
2. Deed je ook aan een soort van selectieprocedure? Had je bijvoorbeeld een minimum leeftijdsgrens?
3. Wat waren voor jou de belangrijkste voorwaarden?
4. Welke afspraken/regels hebben jullie gemaakt?
5. Wat zijn de taken van de verzorger?
6. Hebben jullie een taakverdeling gemaakt, met bijvoorbeeld vaste dagen?
7. Mag de verzorger ook op je paard rijden?
8. Deelt de verzorger mee in de kosten en zo ja, hoeveel?
9. Hoe bevalt het jullie?
Wat ik er misschien nog even bij moet vermelden is dat het gaat om een pittige, veelzijdige KWPN merrie waar recreatief dressuurmatig mee wordt gereden, maar waar ook zeker veel springpotentie in zit. Op buitenrit is ze vrij rustig en makkelijk te rijden. Tijdens het echte werk kan ze heet worden, maar nooit gemeen, absoluut geen bokken of steigeren. Ze is erg werkwillig, maar sensibel, dus met gebruiksaanwijzing
In de omgang is het gewoon een zeer braaf opgevoed paard
Verder staat ze op een luxe (voor mij vrij prijzige) stal, met binnenbak en alle overige faciliteiten. Het zou daarom mooi zijn wanneer ik een financiële bijdrage kan vragen, ik heb alleen geen idee hoeveel.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes,
Sara