Ervaring vliegenmaskers met neusflap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IndianHorse

Ervaring vliegenmaskers met neusflap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:37

Ik ben benieuwd wat voor ervaringen jullie hebben met vliegenmasker met neus.
Voor mijn spierwitte paardje heb ik er een nodig met neusflap. Heb zelf de Crusader van Cashell.
Ben toch benieuwd hoe andere (goedkopere) varianten het doen. Met name qua materiaal, hoe ze zitten e.d. en hoe UV werend ze zijn.

B.v.:
Supermask van paardendrogist
Afbeelding
Lijkt mij een zeer fijn masker. Maar hoe is de voering aan de binnenkant op de neus? Dus waar de overgang naar het flapje is? Lijkt zo gazig helemaal. Ziet er wel uit als een stug masker, wat fijn is zodat het de ogen niet raakt.

Masker van Shires
Afbeelding
Afbeelding
Lijkt exact op het masker van S&K. Is het niet bijna dezelfde?
Lijkt mij ook fijn. Maar is het gaas niet wat zacht dat het in de ogen komt? Lijkt zo door te hangen namelijk.

Masker van Busse
Afbeelding
Heel veel mogelijkheden. Lijkt me van mooi materiaal wat ook niet in de ogen komt, mooie stof bij neus. Lijkt me zacht te zitten rond het hoofd door de stof.
Alleen werkt die flap met klitteband en franjes? Of krijg je zo'n dikke rand waar het klitteband zit?

Bug Eye van Kensington
Afbeelding
Erg lelijk patroon. Maar de oogbollen lijken me ideaal tegen ontstoken ogen, mits de bollingen exact op de juiste plek zitten. Mis een gat voor de voorpluk.
En deuken de bollingen niet in na schuren? Lijkt mij gevaarlijk.
Wel mooi materiaal ... maar blijft die flap wel zitten met dat klitteband? Lijkt me ook niet mooi om de snuit aan te sluiten onderaan.

Al met al vind ik de Busse het mooist en qua materiaal en stof lijkt hij nog aardig op de Crusader ook.
Twijfel alleen of zo'n afneembare neusflap wat is en of hij echt UV werend is. Ook de rand bont lijkt wat dik.

Graag verneem ik ieders ervaringen over deze maskers :D
Helpt mij een betere keuze te maken :D

Iefke_Brenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:44

hee ik heb zelf ook een witte pony gehad die had ook altiijd erg veel last van vliegen ik heb toen eerst Masker van Shires gehad maar die zat vaak te dicht op haar ogen waardoor de ontstoken ogen niet minder werden toen heeft de dieren arts mij de Bug Eye van Kensington (zo als jij hem hier noemt) aangeraden hier heb ik nooit problemen mee gehad en mijn pony had ook geen last meer zomers van ontstoken oogjes :o

succes

IndianHorse

Re: Ervaring vliegenmaskers met neusflap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:46

@Iefke_Brenda: het gaat mij inderdaad ook om de onstoken ogen.
Deuken de bollen niet in na het schuren? Dat ze dus naar binnen gaan staan en alsnog de ogen raken?
Schuurt het masker niet?
Hoe is de pasvorm?
En had jij met neusflap en werkt dat zo'n "afneembare flap"?
Dank je :D

Iefke_Brenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:12

Tegen mij werd gezegt toen ik vroeg van gaan die bollen niet kapot dan waardoor het nog in de ogen komt, Nee want waardoor zouden ze kapot gaan? Door schuren maar een paard gaat ook al zit er iets voor z'n ogen daar niet schuren dus de bollen bleven bij mij heel en gingen ook niet naar binnen staan, het masker is ook van steving materiaal dus je paard moet wel echt een sloper zijn wil die het kapot krijgen :P .

Ik ben wel met me paard naar de zaak gagaan om te passen of het masker paste maar dat is opzig goed aan tepassen met de sluiting waardoor het masker eigenlijk goed paste, ik had ook een neusvlap maar die heb ik er eigenlijk nooit afgehad dus ik neem aan dat die niet afneembaar was :o

jav9411

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:23

Sorry hoor maar ik vind de paarden er niet uitzien met z'n kap op! Maar ja als het echt nodig is moet het dan maar!

Iefke_Brenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:13

Maakt het uit hoe je paard er uit ziet het gaat toch om z'n gezondheid

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:38

Inderdaad!! Daarom heb ik dit topic geopend. Mijne heeft gewoon snel onstoken ogen, en wil dus een masker dat UV werend is, zijn huid niet beschadigt door schuren en waarvan het gaas niet de ogen kan raken.
Uiteraard is een paard lelijk incognito verkleed als zorro ... maar daar gaat het niet om!!!!!!!!!!!!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:43

Ik ben ook aan het rondkijken ( ivm pollenallergie van mijn paard ). Jouw crusader bevalt dus niet goed genoeg ?

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:37

Ja hij bevalt prima :D Alleen vind hem vrij duur (dat is niet zo erg) maar vroeg me af of er voor dat geld niet andere zijn die net zo goed zijn.

sophiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:46

Wij hebben de 2e voor een paard met pollenallergie maar die scheurd zeer snel uit op de naden