zenuwachtig met wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fellow2004

zenuwachtig met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:01

Hallo,

Ik weet niet of ik op de goede topic zit.

Als ik wedstrijd heb ben ik altijd zo zenuwachtig, met dressuur is het minder dan met springen en sgw maar toch.
soms word ik 's ochtend op de dag van de wedstrijd met buikpijn wakker en als ik de ring in moet ben ik heel zenuwachtig. en dit heeft soms gevolgen op mijn pony, want hij is met oefenen altijd foutloos, maar met wedstrijd heb ik heel soms een balk..

Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik kan doen tegen zenuwachtigheid???

Judje

Re: zenuwachtig met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:55

Verplaatst: RUI --> WD-V

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:57

Misschien iets van een pilletje innemen waarvan je rustiger word? Ben even de naam ervan kwijt...

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:00

ik neem altijd sedanxio. Dit is een homeopathisch middel dat je gewoon bij de apotheker kan gaan halen. Dit helpt je om rustig te worden

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:17

Ik zal gewoon eerst naar je zelf gaan kijken, voordat je allerlei middeltjes gaat nemen
Je zelf niet te veel druk opleggen en niet aan de dingen denken die allemaal verkeerd kunnen gaan.
Ik probeer voordat ik de springring in ga, tegen me zelf te zeggen, ik ga me best doen en als het niet lukt volgende keer beter. Hierdoor kan ik ontspannen en dat voelt je pony ook.
Dit klinkt natuurlijk makkelijk, maar probeer eerst te kijken waar je nou zo zenuwachtig voor bent

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 16:08

oke, bedankt allemaal.

Ik dacht mischien aan bach, is dat een goede oplossing??

Nonce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:13

Ik dacht mischien aan bach, is dat een goede oplossing??[/quote]

Bach? Weet even niet wat dat is... echter ben ik het met voorgaande berichten eens, je niet te veel druk opleggen, en niets verwachten, ik was eerst ook altijd super zenuwachtig, maar ben toen meer wedstrijden gaan rijden, zodat het wat natuurlijker wordt en je niet alles inzet op 1 wedstrijd en zo de druk weer verhoogd...

Daarnaast mag je ook een beetje zenuwachtig zijn, zodat je je meer concentreerd, zenuwen kunnen je ook helpen, als het maar niet de overhand krijgt....

In ieder geval heel veel succes!
(en leg de lat niet te hoog van jezelf, maar probeer te genieten van de wedstrijden.. (moet ik mezelf ook iedere keer voorhouden! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:25