Aanraders in Zuid-Limburg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Aanraders in Zuid-Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:55

Hallo Bokkers,

N.a.v. mijn topic over aanraders in Drenthe, ben ik ook op zoek naar aanraders in Zuid Limburg waar je met je paard op vakantie kunt.

Ik zoek iets met onderstaande eisen.

*Paardje overdag op de wei en ´s nachts op stal.
*Voor 3 personen iets te huur als een bungalow, appartement enz. op hetzelfde terrein als het paardje.
*2 Kleine hondjes welkom.
*Mogelijkheid tot verhuur van ongeveer 2 weken.

Wie weet er leuke adressen?

Alvast bedankt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:22

Ik zou zo 1,2,3 geen adres weten waar ze én bungalows (o.i.d.) én stallen verhuren.

Bij Camping Rozenhof in Epen zou je misschien terecht kunnen, want daar staan ook paarden. Maar ik weet niet of daar ook de mogelijkheid is om zelf je paard mee te nemen. Dat zou je zelf even moeten navragen. Zou je je paard daarheen mee mogen nemen dan is het wel een ideale locatie: namelijk aan de bosrand waar ruiterpaden zijn én je kunt vanuit daar zo naar Belgie en/of Duitsland rijden.

Verder is dit misschien iets voor je? http://www.engwegerhof.com/index.php/co ... 5/lang,nl/ daarnaast ligt een camping. Pensions en hotels zijn ook op loopafstand te vinden. Maar dan logeer je dus niet op hetzelfde terrein als je paard.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:49

Dank je voor de tip.

Jazzit

Re: Aanraders in Zuid-Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:20

Hoi Silence,

Weet niet of het wat is, maar kijk eens bij http://www.chevallei.nl/ ?

Ik heb zelf mijn paard tijdens een trektocht in Vaals gehad staan, bij http://www.ruitersportcentrum-otermans.nl/ Vlakbij is een camping waar je kan overnachten. Ronnie de Pony was destijds (2 nachten) in erg goede handen.

Wanneer ben je van plan te gaan? Ik weet dat het niet bepaald "zuid" limburg is, maar de Meinweg is werkelijk prachtig (buiten het dazenseizoen, dus...) Misschien bij Manege Venhof? Of wellicht kunnen zij je doorverwijzen? Ik weet dat er ook minstens 1 plek is waarbij je in een huisje zit en je paard erbij op stal hebt staan, maar weet niet hoe het heet, en ben er nooit geweest. Maar goed, als het echt helemaal in het zuiden moet zijn, dan valt deze optie sowieso al af.

www.raayerhof.nl heeft ook stallen, en een camping erbij, en ook huisjes / appatementjes. Wel van te voren heel goed afspreken wat er allemaal wel en niet kan met je pony. Ook hier geldt: niet in het dazenseizoen ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:04

Het wordt waarschijnlijk September volgend jaar.
Bedankt voor de tips.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:06

In mechelen is een pensionstal die verhuren ook een apertement, staayt ook op marktplaats

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:10

Kijk eens bij de KNHS digitale routes. Ik heb hiervoor afgelopen jaar Limburg gedaan als afstudeeropdracht. Zuid-Limburg zit er helaas nog niet bij (behalve drie kleine routes in Nuth), maar zoals boven al gezegd is, is de Meinweg een prachtig gebied! Als je een van die routes aan klikt, staan daar een heleboel adressen bij waar je een paard kunt stallen! Bij sommige staat ook een GPS bestand of de route in googlemaps uitgetekend :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 16:51

Bedankt.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:11

Goeie tip Spekkie! :)
Jagerhof, daar is een vriendin van mij wel eens geweest, appartementen voor de mensen, en paarden op stal. Dat was de plek die ik ook bedoelde.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:58

De optie in Mechelen is echt een aanrader. Wij zijn daar met de club vorig jaar op kamp geweest en gaan dit jaar weer! Je zit van daaruit in no time in een erg mooi en groot bosgebied waar je heerlijk kunt rijden.

Als je op boerderijappartement van Melsen zoekt, dan vind je het wel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:00

Ziet er super uit, voldoet alleen helaas niet aan de eisen. De hondjes mogen niet mee.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:30

Hmm Misschien kun je er eens voor bellen, misschien maken ze wel een uitzondering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een berg 'bedankt' berichtjes verwijderd, dit soort berichten zijn oneliners en niet de bedoeling.

Voor de rest : het is fijn als jullie uitgebreid onderbouwen, of bijvoorbeeld jullie eigen ervaringen delen met een bepaald bedrijf / locatie.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:50

kijk een bij http://www.nibblestarstables.com (papa weet niet goed om te gaan met de computer)
Erg leuk adresje om heen te gaan zit net over de grens bij nijmegen Maar is dus geen zuid-limburg maar bovenin. grenst aan het reichswald waar je uren in kunt rijden.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 28-02-09 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt