Leuke buitenrijplek oude pony gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Leuke buitenrijplek oude pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:41

Hoi,

Binnenkort wil ik samen met een vriendin een buitenrit maken.

Mijn pony is nu 30 jaar, dus het zal geen zware tocht worden... zeker niet de eerste keer in ieder geval
Ik heb vandaag een ritje van ongeveer 7 km gereden met hem op een verharde weg, en hij is het 'dansend' doorgedraaft dus zulke dingen kan hij allemaal nog prima aan. Hij vind het geweldig :D
Hij heeft dus nog niet echt last van zijn leeftijd, maar het is gewoon duidelijk te merken dat hij niet sterk meer is, ik wil hem dus niet overvragen... gewoon genieten

Heeft iemand hier een leuke suggestie waar het makkelijk rijden is, en waar het uiteraard ook nog eens erg mooi is?
Liefst binnen 1,5 uur autorijden vanaf rotterdam

Ik heb geprobeerd om met de zoekmachine leuke plaatsen te vinden maar kon helaas niets vinden, als iemand anders me doorkan verwijzen naar een ander soortgelijk topic is het ook prima.

Groetjes

Sirius1804

Re: Leuke buitenrijplek oude pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:53

Je kan in het lage bergse bos in Rotterdam en in bleiswijk in het bos heel leuk rijden. Met brede ruiterpaden en het zijn niet al te lange stukken. Een rondje lage bergse bos is ongeveer een uurtje.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:54

Oh dat klinkt wel leuk! En redelijk dichtbij :)
Ik ga even meer informatie hierover zoeken
Bedankt :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:11

Misschien iets verder dan 1,5 uur, maar als je naar Juffrouw Tok op de Ginkelse hei gaat, kun je erg mooi rijden en ze hebben er nette overdekte stands (miniboxjes) als je nog even iets wilt eten. Je hebt daar verschillende mogelijkheden met bos en hei om te rijden.
Je kunt natuurlijk ook eens een paar dagen naar de Veluwe gaan, er zijn wel wat leuke adresjes te vinden.

Francis

Re: Leuke buitenrijplek oude pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:15

Binnen 1,5 uur heb je de hele veluwe aan je voeten. In de bossen rond Garderen zijn legio mogelijkheden met veel brede zandwegen waar je overheen mag en zat ruiterpaden om elke week weer een ander stukje bos te verkennen. Des noods een goeie ruiterkaart mee van de Veluwe als je niet 't risico van verdwalen wilt lopen (met zo'n oudje niet fijn als je rit ineens een uur langer blijkt te worden).