Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KDS schreef:Je zegt dat hij ook op die manier met de andere shet speelt?
Misschien is het zijn manier van spelen dan.
Misschien gewoon op een andere manier met hem spelen, hem dingen aangeven waarmee hij op een andere manier met jullie kan spelen? Vrijheidsdressuur bv, hem dingen laten oppakken, op dingen laten staan. Geef hem iets meer te doen en zo samen plezier te hebben?
Normaal gesproken zouden paarden dan samen rennen en steigeren en elkaar naar de benen bijten enzo. Nu is dat een gevaarlijk iets als je met een mens speelt. Daarom liet ik mijn vorige paard altijd achter een doek aanrennen die ik aan een zweep had vastgemaakt. Zo kon hij zijn ding doen en kon ik op een afstand met hem spelen. Wat het geheel wat veiliger maakte..
Hopelijk heb je er iets aan?
Citaat:We krijgen dit op geen manier afgeleerd. Stem verheffen reageert ie niet op, hard in zijn lip of oor knijpen als hij iets fout doet werkt niet en negeren doet hem al helemaal niks. Hij blijft constant doorgaan met klieren. Je kan niet gewoon even bij hem in de wei staan of hem aaien, hij probeert je meteen te bijten.
ellepel schreef:nou als hij gaat liggen dan ga je toch bovenop hem zitten??
mag hij nog een tijdje blijven liggen ook,want als hij op staat zit jij op zijn rug en dat vind hij vast niet leuk![]()
hij staat met een andere shet dus afleiding heeft hij welCitaat:We krijgen dit op geen manier afgeleerd. Stem verheffen reageert ie niet op, hard in zijn lip of oor knijpen als hij iets fout doet werkt niet en negeren doet hem al helemaal niks. Hij blijft constant doorgaan met klieren. Je kan niet gewoon even bij hem in de wei staan of hem aaien, hij probeert je meteen te bijten.
heb je al es er aan gedacht om hem een gigantische rotschop onder zijn billen te verkopen?
als een lieve aanpak niet werkt moet je misschien es wat duidelijker optreden.
spelen met een ander paard prima,maar hij mag dat niet bij mensen doen en als hij niet luisteren wil moet ie maar voelen toch?
paarden die bijten moet je in elk geval niks uit de hand voeren, geen snoepjes wortels of wat dan ook.
heb je wat lekkers voor hem dan geef je dat gewoon op de grond ofzo.
hij kan namelijk ook gaan bijten omdat hij gewoon snoep wil

ellepel schreef:zou misschien helpen om er nog een soortgenoot bij te zetten die hem wat harder aanpakt dan zijn huidige weidegenootje.